|
|
|
|---|---|
|
hoho där ut i den stora bmw världen tänkte införskaffa mig en bmw touring, en 500 serien och har blivit rekomenderad att satsa på e39 modellen ett problem är ju att den är ganska dyr,kollade lite på 523 och jämförde den med 520 . 520 är ju en mindre motor och förmodligen mindre utrusting men den är ju billigare än 523 vad ska man satsa på ? 523 är ju roligare men den är ju dyrare oxå hur är 520`?? nåja det blir nog nått så småningom Det som inte går med våld Går oftast med mera våld | |
| Jag skulle definitivt satsa på 523. Den är dyrare men jag skulle tippa på att andrahandsvärdet står sig bättre. | |
|
Satsa på 528i, i princip ingen skillnad i inköp och ägandekostnader, samma förbrukning och samma försäkring och skatt. Min är till salu till ett mycket bra pris. Hör av dig om du är intresserad. MVH Simon |
|
|
hawkeye Satsa på en 528 om du hittar en fin. Precis som Simon säger så är ägandekostnaderna inte mycket större än till 523:an. Jag är inte precis någon förespråkare för 520 efter att ha kört en sådan i somras 20 mil. Den går tyst och mjukt men är trött och seg. Och så mycket billigare är den inte i inköp som begagnat. |
|
|
Hej pojkar, Jag är själv ute efter en e39 touring och jag kollar effter alla 6-cylindriga alternativ. En 520iT kostar ca 20' mindre än en 523iT, som i sin tur kostar ca 20' mindre än en 528iT. Prisdifferansen på ca 15-20' kommer att finnas där även när du säljer bilen. Driftkostnaderna är nästan detsamma. Prestanda för en 520 är fullt tillräckliga för en familjebil. Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
Har genom åren ägt o kört e39 Touring med alla motor alternativen. Det är fina motorer allihopa och som Marin säger ingen större skillnad i driftskostnad. Det är snarare sättet att köra som avgör. Vad du sedan ska välja är nog en kombination av hur mycket tungt lastad du tänker köra, köra med släp/husvagn och hur körglad du är. En 520i räcker mer och väl till för lugn och behaglig familjetrafik och då o då lite hastig rastning på motorväg. Men det gäller att använda lådan och högerfoten på rätt sätt. Och då brukar faktiskt driftskostnaden bli högre än för de större motorerna Men underbarast att verkligen köra och njuta av är alla kategorier 528:an... |
|
|
Tja, när du ligger där bakom en 20 m lång polsk långtradare och man vill om, då kan jag säga er att man inte vill sitta i en 150hk 520i med 4 pers+ bagage. Man får varva den till det röda för att den skall orka förbi (och det går inte speciellt fort...). Klipp til på en 523:a eller 528:a. Det lär du inte ångra. Simon har ju en 528:a till salu för ett vettigt pris. |
|
|
Hej Jag har bytt ner mig ca: 100 kusar från SAAB till BMW 520, men vilken skillnad på bil. Saaben går inte att jämföra nånstans förutom prestandan. 520 eller 528, det är ändå BMW. |
|
|
hoho jo jag håller med i resonemanget men jag byter ner mig effektmässig hur jag än gör om jag inte köper en m5. har en trimmad volvo 850 turbo men sen jag provkört bmw e39 så är jag såld på bmw jag är ute efter en typ 523-528 touring så hojta till bara helst inom sthm området Det som inte går med våld Går oftast med mera våld |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.