AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
850

Skillnad på drag i två nästan lika bilar

Var och testade två bilar som nästan gått lika långt men en av dom gick lite sämre än den andra. Vad kan felet vara? Slutkörd? Den som går sämre ska vara mest tjejkörd enligt uppgift.
Den som gick sämre gick lite ryckigt under fullt pådrag.
menar du att det ryckiga var det som var sämre?

Länk
bl
2.296
blixten
325i -88
Bilen har kanske sotat igen. Ligger man och "tjejkör" hela tiden så går bilen därefter. Tar ett tag att bli av med. Förr stod det ibland i tidningarna om att svenskarna skulle ta det lugnt i början på semestern när de kom ner på tyska motorvägar, för att bilarna var slökörda här hemma, annars kan man råka ut för motorhaveri när allt sot och avlagringar lossar på en gång.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Det där med "tjejkörd" skall man nog ta med en nypa salt.

På Karlskronaträffen i helgen (Länk så bevisade en liten atlantablau metallic Z3 med tjej bakom ratten att "tjejkörd" inte behöver betyda igensotat...
3,0:an under locket på min fick jobba för o hänga med :-)

Så tjejkört är inte alltid lika med igensotat, även om det kanske blev lite igensotat i en annan Z3 på samma träff *blink blink*

Mvh
Patrik

___
K-na BMWPower meet, Autumn Ed. Länk
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Uttryck som "tjejkörd" fungerade ju knappt ens när man skulle köpa moppe... Jag gillar uttrycket "enbart sommarkörd av pensionerad präst" bättre. =)
Kilen: Den var ryckig och och kändes lite seg men det kanske bara var vad jag tyckte vid tillfället.
fartoflakt: Snygg kommentar
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Jo det kan nog vara så att den är igensotad om den är Tjejkörd av en Tjej som inte drar på nån gång alls .

Och då är det bara att börja köra som normalt så ska du se att det snart går bättre .

M som i Motor
M3 CSL nice
Så den var inte sämre påvisat med sämre tider eller två meter efter 0-200 meter eller så... bara en känsla eller...

Länk
Det var bara en känsla. Jag har testat den igen och den går faktiskt riktigt bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.