|
|
|
|---|---|
|
Går i dieseltankar nu, men har hört mycket om bilarna.. Fattar noll vad det gäller diesel, finns det något speciellt man ska kolla/tänka på (motormässigt..) Håller automatlådan som på 525 bensin, eller sämre? | |
|
sök på "tds AND automat" så så har du nattläsning några dagar framåt =) automaterna verkar i alla fall inte hålla för trimmning. Ride hard die free |
|
|
min låda har krånglat i 10,000 mil men bara när jag pressat den eller kryper i 20-30 km/h då vill den "tappa" driven o lägga i neutral.. Men sagt vid normal körning så är den helt ok... Länk |
|
| Köp en manuell om du ska ha en E-34 tds du behöver ändå aldrig växla..tds automat kan upplevas lite slö | |
|
Min automatlåta har inte krånglat för mig, min bil har trots allt gått 32.000 mil. Kör man på ekonomi-körprogrammet så är den ganska slö, men den går hyffsat på sport-körprogrammet... Däremot har jag fått erfara att startmotorn kan komma att krångla, så kolla upp om den bilen du kanske tänkt köpa dig är svårstartad... |
|
|
Måste hålla med gto80 att man sällan behöver växla.. Riktigt imponerande. Har min första 5-serie nu och man behöver sällan växla. Kan tänka mej att det är ännu bättre med diesel.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.