|
|
|
|---|---|
|
Har en 316-89,har haft problem länge med en "fet film"på rutan,har provat allt = diskmedel och alla möjliga fönsterputsmedel,det håller sig nån dag sen är det likadant igen.Börjar bli jä..... less på't.Finns det nån som har en lösning så vore jag tacksam. PS.Det är heller ingen som röker i bilen. | |
|
Kan det være noe inni bilen/coupeen som avgir noen slags gass? Hørte om det fenomenet her om dagen, man kan ikke komme ihåg hva det var for noe... hmm. Bruk også søkefunksjonen, og se under emnet bilvård. |
|
|
Jag hade samma problem med min 318-89. Jag använde fönsterputs, men det kom ju tillbaka hela tiden. Skitdrygt! Hej hopp! |
|
|
går det åt något kylarvatten? Har hört att några haft problem med mycket små läckor på värmepaketet, vilker resulterar i att glykol ånga följer med luften upp på rutan och geggar igen... Prova att stänga av defrostermunstyckena (dom upp mot rutan) en vecka och tvätta rutan ordentligt en gång så ser du ju ifall det kommer t-bax... Diesel-räsern |
|
|
Gissar också på glykol! Kolla under främre golvmattorna, är det fuktigt där, är det troligen ett glykolläckage någonstans i kupevärmesystemet! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| du använder inte nån typ av "rengöringssvamp" från typ micro som man ska använda till instrumentbrädan?? sådana har en tendens att avge en kletig hinna på rutan, så var noga med vad du använder för medel | |
|
Om det är så att du inte får bort hinnan ordentligt så är aceton eller kemiskt ren bensin väldigt effektivt. Det funkar också lysande att rengöra rutan på utsidan och ta även och dra trasan över torkar gummit så ska ni få se att bladen känns som nya efteråt. (Mek tips) |
|
|
Jag har också hört om "gas" från instrumentbrädan,men det måste ha att göra med vad man använder på't.(använder inga konstiga vinylsprayer el.rengöringar !) Det med glykol,det verkar kunna vara ett bra alternativ,har inte haft en tanke på det.Men jag har inte upptäckt att det har försvunnit någon kylarvätska,hmm...måste nog ha nogrannare koll. Tack för tipset ! Jag hör av mig om det fungerade !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.