AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.007

Alpina C1 "påbackad"! =( Tips på lack/plåtverkstad...

Tjena!

Idag är sorgens dag! =( Först blir Stephans B12 stulen å sen blir min polares Alpina C1 2.5 påbackad... Vi hade mekat lite med den och med 325:an... B.la. så bytte vi bakfjädrar på C1an så du e den perfekt i höjd runt om! När det va dags för David att åka hem så satt ja fortfarande å skruvade på 325:an... 10 sek senare så hörde jag ett tjut från däck och någon tuta som låg på i 5sek. Sedan såg man en smälld Alpina C1 längre ned på gatan =( Det som hände var att en grannes kompis längre ned på gatan backad in i Alpinan. Han stod bakom en häck och backade ut från parkeringen med full gas för att dra efter en polare.... Det vart en ordentlig smäll på alpinan... men E36an som snubben körde klarade sig allt.... kanske beror på att david nästan stod still plus att hans bil e lägre å så... Men han som körde 325:an hade ingen koll! Livsfarlig för med trafikanter.... Såg honom dra i 110km/h på en 30väg utanför oss här om dan =(

Så nu måste ju Alpinan in på lack och plåtverkstad då hela fronten inkl spoiler är förstörda =( Har hört att Sthlmsbilvård rekommenderar A2 Lack i Gustavsberg... Är det någon som vet ngt om dem? Vilken e annars den bästa lack/plåtverkstan i Sthlm? Vore riktigt tacksam för svar!!!

Mvh Tobbe

P.S Ägnar mig en tyst minut för Stephans B12 och Davids C1 som ska opereras =(
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Tobbe:
Tack för den tysta minuten ;)

Jag tipsar om Sollentunta Billackering som jag har anlitat och har varit nöjd hitills. Tyvärr vet jag inget om A2 Lack.
En kompis jobbar på en billackering i Norrtälje om det kan vara av intresse. Han lackade min takbox...

M V H
Stephan

_____
Länk
Tobbe: Ja tackar oxå för den tysta minuten=) Man får väl hoppas på att man kan få en obucklig bil innan snön faller för då går den i ide.

Stephan: Tack för tipset om lackverkstad! Fan va synd me B12:an!! Man blir så otroligt trött på att det finns allt för många störda och oärliga människor i världen.=( Hoppas allt löser sig på bästa möjliga sätt.

Mvh
David
Antar att C1:an var helförsäkrad..fast egentligen borde ju förövarens trafikförsäkring täcka dina skador...Om inte så kan jag rekommendera en prisvärd,seriös o duktig lackfirma(min bil e inne på hellack där just nu).Firman ligger lite "offside" så att säga(de finns i Sthlm dock!),de har mycket att göra framöver att döma av antalet bilar de har inne,allt från Audi A6-02 till äldre BMW som min:-)...-Hör av dig så mailar jag vilken firma det rör sig om!

Tjena Dawwe!
Jag är tacksam för alla bra tips jag kan få!=) Maila gärna över information om stället.

//David
Dawwe; Skulle du kunna maila namnet på denna firma till mig också? Om du inte vill skriva ut det på forumet förstås...

Jens
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Efter Mantorp hamnade min bil på Kent`s Bil, Plåt & Lack i Bromma.Tog lite tid, men var gör inte det. Perfekt jobb, trevlig bemötande + all extra jobb som jag bad om ;)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.