AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
564

Bakre stötdämpare E32 750

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej Alla igen.
Känner mig som en vandrande vålnad med alla minna inlägg. Men det är ju så att jag just köpt min 750 -89, å det är lite; eller mycke, funderingar runt den. Kan nog säga att jag aldrig haft en så "levande" bil, med lite lynne oxå. Vette tusan om det gör allt för å se om man är en värdig BMW-ägare eller bara för å jäklas.

Men hur som helst, det jag nu funderar på; Dämpare bak till den. Det har börjat läcka en hel del nu, det är hydrauldämpare som oljan runit ur. Det är inte en IAL, men det är samma olja som går på servo o bromsar verkar det som. Tänkte om jag skulle byta till Sachs dämpare, har hört att dom ska ha en modell som passar, men inte rätt på, skulle på nån bricka eller nå för att passa. Skulle vilja om nån har erfarenhet om det, eller annat märke.

Vill bara ut å köra nu, men det ska på nya skivor runt om plus att servo läcker. Men en sak i taget så ska jag stå för ännu en mycket fin 750 i trafiken.

Haj, MVH Ronny.

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Bilen gnäller lite för att den är gammal och med mitt synsätt för att "allt" behöver bytas , skall man ha en 750 i toppskick kommer man alltid till den punkten att bara delarna överstiger med råge det man gett för bilen.
Endast om man "överservar" bilen slipper man periodiskt mekande som annars kommer på alla 15 år gammla 2 tons klumpar.
Har själv lagt ner snart en ica-kasse pengar på min 750 som jag "bara" skulle byta topplockspackning på. desta mer man mekar desto mer ser man som behöver bytas.... :-)

Har du nivåreglering på bilen passar enbart bmw originaldämpare , vill man konvertera och ta bort nivåregleringen fins det flertalet fabrikat som passar.

"Två ton annars får det vara för min del"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.