AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
631

Kostnad för omlackering av passagerardörr fram?

We
192
Wengen
528iA-98
Man blir så j***a less, såg igår att jag fått en stor buckla på passagerardörren strax nedanför handtaget:-( Blir så förbannad på folk som inte kan öppna sina dörrar utan att slå i andras bilar.
Det är nästan så att jag tror att en del gör detta med vilja.

Nu undrar jag vad det skulle kunna kosta att lackera om hela passagerardörren.

/Wengen
1900kr i självrisk?

Mvh/Soki
Ny bild 7sep --
Länk
We
192
Wengen
528iA-98
Nja, några 1900:- har jag tyvärr inte i självrisk. Tror att jag satt självrisken till 3000:- för att få ner premien något.

Har hört efter hos en välkänd lackeringsfirma. Dom skulle ha 1800:- + moms för att lackera om hela dörren. Är det ett bra eller dåligt pris tror ni?

/Wengen
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Det kan vel ikke være så mye dyrere å omlakkere på egen bekostning da? Min onkel betalte akkurat 1000 NOK per forskjerm til Audi 80, men dette var dog billig i Norge.

2000-3500?
Det låter väl rimligt men sedan är ju att du måste få bort bucklan oxå. Är den stor?

Mvh/Soki
Ny bild 7sep --
Länk
Varför inte fråga en lackerare direkt för? Han om nån borde veta vad han ska ta för en dellackering.
Lycka till med dörren/Berbel
Om inte lacken spruckit eller skavts av kontakta CarDent. Kolla in www.cardent.se. De tar 800:-/panel. En panel motsvarar en karossektion. Resultatet brukar bli helt perfekt. Otroliga yrkesmän!
We
192
Wengen
528iA-98
Tror inte på cardent i detta fall eftersom själva lacken också skadats. Bucklan ser ungefär ut som om man skulle ha skjutit på dörren med en luftgevärskula, alltså ganska liten men ljup och skarp.

/Wengen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.