AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.099

Sköna bilar

Det var kanon väder i London i helgen jag gick en sväng runt i området där jag bor och stötte på en bil som jag aldrig har sett liv förut en AC Cobra Coupe det tog ett tag innan jag fattade vad det var för något.
AC Cobra Coupe är ju en bil som man inte ser varje dag.
Om jag inte är helt ute och cyklar så byggdes den bara för att dänga Ferrari i Le Mans? (Någon som vet?)
Jag tycker bilen hade grymt coola former och liknar M Coupen med sin låååånga motorhuv och avklippta bak.

Senare samma dag körde det förbi en Diablo som tryckte 1 & 2 an på rakan som gjorde att jag fick rysningar… Oj vilket ljud! Vill ha!
Det får ju en vanlig sketen M bil att låta som en moped…. Nja inte riktigt men nästan.
Är det inte ganska lustigt att man kan gå igång på ett motorljud?

Over and out!

// Doggeli
doggeli kolla daautosports tunade m3:a den dänger både ferraris och lamborghinis.
en kompressor i din så har du överaskningsfaktor som heter duga.

Snart 410 hk 622nm
getrag: Jo det är klart... hade jag haft råd skulle det nog stå en Diablo på uppfarten i stället för en BMW.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ja, men en Gallardo då...mera proportionelig i linjerna, tycker jag.

Är inte hundra, men jag tror att det i AC Cobrans fall handlar om en överbyggnad på den befintliga roadstern - kan ha fel.

___
BMW CS #5221
Gallardon har ju fel dörröppning... den öppnar ju som en vanlig bi... jag skulle ha gått på en Diablo.

___
Dogge: yes 6 st Cobra Coupé byggdes för just detta syfte, så risken / chansen du såg en riktig är tyvärr ganska liten snarare att du såg en : Länk

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Gasar-Magnus: Tack! Tyvärr så finns det nog inga äkta AC Cobra Coupes som rullar på gatan idag dom som finns i liv står nog i garaget å andra sidan hur ofta ser man en äkta vanlig Cobra?
Jag har sett 1 riktig 289 på Norrviken (Båstad) samt ett antal replicor i varierande skick ( du såg väl Mark Evans på Discovery som byggde en Pilgrim Cobra??)

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Gasar-Magnus: Ok, jag har inte sett en äkta Cobra än men en vacker dag så kommer ja se en… Här i England så är det mycket populärt att bygga Cobra´s så det finns ett par stycken.

Jo jag har sett det programmet ett par ggr men inte alla avsnitt.
Hade man haft tillgång till ett riktigt garage så skulle jag vilja bygga en egen Cobra men tyvärr så finns inte kunskapen & pengar för ett sådant projekt.

Jag har ett tips på ett annat roligt program på tv, Lördagar efter reprisen av Motorjournalen så går det ett program som heter Monstergarage där det byggs konstiga bilar.

// Doggeli
Doggeli:
Jo jag har sett det, klart underhållande. Coolt när de byggde om en Mustang till en gigantisk gräsklippare.

/Wille
Nilssen
En Diablo är en Diablo.
Den är inte snabbast,kvickast runt en bana,bäst vrid osv - MEN - DÖRRARNA - LJUDET - UTSEENDET- OCH ATT DEN GÅR RÄTT SÅ BRA-
förlåter mycket!!!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Vad jag vet finns det 5 äkta Cobror i sverige, 4st 289 Cobror (fastän en av dem är en mycket tidig bil som ursrungligen hade en 260 cui motor, den är svart och bor utanför Malmö) och en 427 Cobra (bigblock, mumma, mumma). En av 289Cobrorna ägs f.ö. av Kungen.

mvh. Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)
nej en kompressormatad BMW är nog roligare för hur många vill dra mot en diablo

men jag hade själv haft en sån och en porsche om jag varit multi milionär men eftersom jag inte e det så slår nog inget bmw med kompressor

best bang for the buck.

Snart 410 hk 622nm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.