AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
690

Fick p-bot?!

NOLL7NOLL
Fick en p-bot här om dagen.
Fick då reda på en regel jag inte kände till. Om man kommer in på en gata och gatan börjar med en skylt som säger Parkeringsförbud. 15 meter in kommer en ny skylt: Lastzon 12 meter 7-17, sedan följer gulmarkerat i 12 meter. Det finns ingen tilläggskyllt eller så utan bara lastzon 7-17. Jag såg det som att jag fick stå där 17.01-06.59. Men då hävdar de att jag ska gå tillbaka och titta på skylten tidigare för att se vad som gäller övrig tid.
Är det bara jag som tycker logiken saknas. Har överklagat så vi får se vad som händer.

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Grundförutsättningen är parkeringsförbud hela dygnet. Det innebär att det ej är OK att parkera däremot är det OK att stanna av diverse orsaker i max 5 min.
Undantaget är mellan 7-17 vardagar då även stoppförbud råder (skylt 2 plus linje).

Så det innebär att du kommer att få betala hur du än vrider och vänder på det, tyvärr.
Det du gör är lite som att blanda äpplen med päron då parkeringsförbudet råder i alla lägen men att stoppförbudet endast gäller 7-17 vardagar.

NOLL7NOLL
Ok.. :) ett ljus gick upp för mig. Tänkte inte riktigt så när jag sent på kvällen inte kunde hitta en enda plats. Vart ju bara glad.

då får jag väl betala då. Men när jag frågade polismyndigheten så medgav han att det borde finnas tilläggskylt då det enligt honom sitter det på andra platser med samma regel.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Vänta med att betala tills du får en motivering varför ett eventuellt bestridande blev avslaget.
Om en polismyndighet anser eller har en sådan hållning så finns det ngt att gå på även om det rör ngt helt annat än ursprungsfrågan.

Lycka till.

NOLL7NOLL
Nä jag ska vänta ett tag.. det går ganska fort att få besked så...

tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.