AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
969

Svag 316?

Kessen
jag har en 316i - 89. Den är verkligt svag på 1:an/2:ans växlar. Från stillastående kan jag knappt ta mig uppför en backe. Vid trafikljus blir jag fråndragen av gamla skitbilar som ser ut som att de ska rasa ihop när som helst - pinsamt! Är det något fel på min bil eller är verkligen denna modell så här svag. I så fall tänker jag sälja den.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
hmm.... låter skumt om du inte kan ta dig upp för en backe????

Så jäkla slö kan den ju inte vara...
Det är något fel på den, helt garanterat.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Låter onekligen som om det är fel på bilen!

Hur låter motorn?
Misständer den?
Tickar motorn?
Sliten kamaxel?
Hur ser stiften ut?
Hur ser luftfiltret ut?

När servades den sist?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Kessen
Alla dessa saker är i ordning - kan det vara något annat?
Luftmasse mätaren kanske är trasig... Testa att dra ur den kontakten och se om bilen går sämmre...

/Jimmy
Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
om Luftmassemätaren är sönder så brukar varvet vara orolig hoppar fram o tillbaka vid tomgång

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
är luftmängdmätare & luftmassemätare samma sak?? min luftmängdmätare var pajj å den byttes..symptom: 0-500 rpm (dog även några gånger, ungefär som att motorn blir strypt) på tomgång..hackar å vägrar svara på gasen när man kör..
Ka
32
Kallekula
318i 2000
ja, det är nästan samma sak, de gör i alla fall samma grej, mäter hur mycket luft som går in i motorn. Luftmängdsmätare satt på äldre Boschsystem, typ L-Jetronic. På nyare system, Motronic, är det luftmassemätare. Där är det en tråd som värms upp som mäter luftmassan som kommer in. På de gamla beräknas mängen luft utifrån hur ett spjäll står
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
vad menar du med att du inte kan ta dig upp för en backe? menar du att motorn inte orkar? eller att det går långsamt?

har du kollat lambdan?

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
320-325
på min E30 har jag motronic m kat och den har luftmängdmätare en stor klaf som öppnar sej m.m
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.