AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.971

Skillnad E60 Hi-Fi Högtalarsystem mot Professional Logic 7?

d-
38
d-power
BMW 530iM/6 M-sport -13
Mercedes E220 CDI AMG -12
Skillnad E60 Hi-Fi Högtalarsystem mot Professional Logic 7?

Hej!
Har nu äntligen bestämt mig för vad för utrustning min nya E60 ska ha. Förutom på en punkt, högtalarsystemet.

Har haft möjlighet till att lyssna på Professional Logic 7 systemet med 13 aktivhögatalare som i mitt tycke låter mycket bra.
Men priset för detta system är 13.500:-

Så frågan min är. Hur låter det billigare Hi-Fi högtalarsystem med 10 aktivhögtalare för 5.600:- jämfört med Logic 7 systemet?

Är det typ mindre och billigare baselement, svagare slutsteg?

Janne
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag skulle VARMT rekommendera Prologic 7 systemet efter att ha provlyssnat båda typerna. Du får ett surroundljud som inte existerar i hifin och volymen/ bredden på framför allt basen är enorm. Alltså köp PS 7 omn din ekonomi tillåter det.
Lycka till med nya bilen
Mvh
Asken
Vet inte men en kompis gjorde sitt exjobb på volvos ljudavdelning och kom där fram till att det minsta systemet lät bäst respektive det största med mkt finesser a la dsp etc lät mer eller mindre skit. Denna kille vet vad han pratar om så jag litar blint på detta, kan vara bra att ha i åtanke. Ok till saken hör ju att det dyta lät mer och hade kul knappar mkt bas etc men kvalitetsmässigt piskde som bekannt David skiten ur Goliat.

Stora tomma tunnor skrammlar mest.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vad jag förstår så har BMW och Volvo inte mycket gemensamt...

d-power:

Tycker du ska lyssna på Asken, ska du köpa en E60 som är en väldigt tyst bil (enligt Teknikens Värld) så lär du nog få valuta för prologicen, dessutom tror jag inte höjningen i slutpris blir mer än 2-3%
Hade mycket varit samma som bra hade hifi branchen varit död. Det finns för övrigt väldigt få "tillverkare" av ljudproduktr till bil, ser man sen till de som levererar "orginal" finns det än mindre så att säga att det inte har något gemesamt vad gäller ljud är nog att göra saken lätt för sig.

Lyssna kritiskt,se inte till finesser, vad får du för alternativ om du väljer det ena framför det andra (jag vet inte vad det skiljer i pris) kan man komplettera med " egna " saker ??alternativt köpa hemstereo)

Är ju tämligen säker på att allt vad orginal heter är mer eller mindre skräp då det inte får kosta ett skit i produktionen. Du betalar ett otroligt högt pris för att få org.grejjor, kanske kan det vara värt det kanske inte. Jag anser högst personligenatt BMW´s orginalstereo ano 96 års modell låter skit i likhet med mycket annat trotts högt pris.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag tycker inte heller att det intressanta är att så få hörselceller som möjligt ska behållas men jag skulle nog också köpa kvalitetsgrejor från exempelvis brl.se som passar in i originaluttagen och dra 1,5mm kablar till allt förutom mellanbasarna och subbasen som får 2,5 eller 4,0mm.

Jag skulle helt klart fråga ut BMW vad man får för kulorna...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har gjort en hel del på min Bimmer då ljudet var riktigt tunt fram, fixat dit 6x9 plus 12"bas bak och naturligtvis en Sony mp3-cd och är helt nöjd nu.
Kostade väl max 4500:-
d-
38
d-power
BMW 530iM/6 M-sport -13
Tack för era råd!
Beställde för säkerhetsskull bilen med Hi-Fi Professional Logic 7.
Med tanke på att det blir svårt om man i efterhand ångrar att min inte valde det.
//Mvh Janne

Janne
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Är du Nöjd??
eller saknas t.ex. lågbasen fortfarande fast du valde det dyrare alt.

/JS
d-
38
d-power
BMW 530iM/6 M-sport -13
Är helnöjd med systemet. Valde det även till min E61.
Är man någorlunda musikintresserad och har råd så ångrar man inte Logic7.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.