|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hubbe: Självklart, men om man e vaken och hittar de svaga karossdelarna i tid, får de bytta så är problemet ur världen. De är LÅNGT ifrån alla bilar som har problem. Men de visar sig ganska vanligt här på forumet. En galvad kaross i sig ska i teorin hålla sig rostfri i minst 15 år. Om du får byta en dörr eller en huv på din bil efter 3-4 år så tycker jag inte de är hela världen. Om däremot den utbytta dörren får problem efter samma tid då har bmw ett väldigt trist problem på halsen. Att säga att de flesta e46or fått byta länkarmar är också fel. Efter 00 sitter den förstärka varianten på alla e46or. Jasg har fått känslan av att de är mest de 6 cyl e46orna som drabbas, troligtvis pga tyngden i framvagnen. Enligt Verkstasdchefen på förenade bil i malmö har dom inte haft en enda 330 inne på länkarmsbyte. Jag fick mina länkarmar bytade på min 328-98 i våras. De kallar jag Goodwill! BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jepp, bmw är duktiga på att ge ut goodwillreparationer, det tråkiga är ju att man inte kan räkna med det, utan det är mer som en bonus. Goodwill på en 5år gamal bil, det är bra men då kan den inte ha rullat långt, eller? |
|
|
Rostmässigt så är det ungefär samma skrot alla bilar du väljer mellan med den skillnaden att BMW åtgärdar även utan genomrostning efter vad man kan läsa sig till här på forumet,MB endast efter genomrostning(på bärande del har jag för mig) noll koll hur Audi hanterar det. Audi A4a är en riktigt dålig bil om man avser kvaliteskänsla,har åkt ett par hundra mil i en -99a som hade gått 8´mil(detta var 01)redan då så skramlade det i inredningen och knakade lite här och där. BMW har jag ej ännu kört E46an men haft E36an i 1,5år nu ungefär och den är i jämförelse med Audin en helt ny bil,tyst känns gedigen,och väldigt stabil och rolig att köra och eftersom E46an skall vara bättre på de flesta punkter så måste den vara kanon. Det självklara valet om tyst inredning och lyxkänsla är av stor vikt måste jag ändå säga att MB har,men så tråkiga att köra,kan lika gärna sitta bredvid för det finns inget som lockar bakom ratten. Vet ej om kvaliten har blivit sämre på senare årsmodeller men de tidigare är riktigt gediget byggda. Har åkt i en 57´milad 200d-87,knäpptyst inredning och väldigt stabil på vägen. Den 290d(98-99?) som jag härom veckan åkte 30mil med hade gått 25´mil och kändes fortfarande som ny. Har även kört S600 coupe-93,visst var det kul att gasa men körkänslan var lika med noll,som att köra båt. Henrik |
|
|
jag undrar om C-mercan har samma kvalitet som dom lite äldre modellerna....tycker inte den är lika snygg som E46:an, för den är så grymt snygg....tycker inte att det finns många bilar som är snyggare en E46 Touring...GRYMT snygg! A4:ans kvalitet ger jag av egna erfarenheter inte mycket för, usel bil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.