AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.131

Audi A4 eller Bmw320...

Sida 1 av 3
Valde för en tid sedan mellan att köpa en Audi A4 eller BMW 320iT
Köpte en Audi A4 1.8T avant-99, fy satan vad jag ångrar mig, vilken usel kvalitet, knakar, gnisslar och knackar överallt tycker jag. Måste bara fixa till mina knakande länkarmar så att jag kan sälja den...sen blir det en BMW istället!!
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
fredrik_1976
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
fredrik_1976: Var det ingen som varnade dig ;-)
Kolla om det går på garantin, VAG har varit ganska snälla med nya delar i framvagnen. Har den inte rullat allt för långt så kanske de fixar det gratis åt dig.

____
Reach the door with a breath and a scream.
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
bmw 320 det är ju självklart
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Jag har kollegor på jobbet som säger samma sak som du. Inte för att jag är den som säger "vad var det jag sa", men vad var det jag sa? ;)

Äligt talat så verkar det som om Audi har avsevärda kvalitetsproblem och speciellt när det gäller framvagnsdetaljer. Men å andra sidan kanske en varning är på sin plats: Även BMW har svaga punkter där. Spindellederna på en E36:a håller ofta under 5000 mil om man åker en del i stan... Jag har hört ryktas om att E46:an inte är mycket bättre den. Fast i övrigt anser jag personligen att det är överlägsen komfort och känsla i Beemers. Till och med min bil, med 19000+ mil på mätaren har en distinkt känsla i framvagnen och inga missljud alls.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Läs AMS-sv begtest mellan 3-serien och a4. Knock out för München.

My Bimmer is my mistress
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
fredrik_1976: jag trodde att vi lyckades övertyga dig att köpa en BMW när vi diskuterade detta tidigare...men vi får väl önska dig bättre lycka med bilköpet nästa gång
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Själv så hade jag en audi a4 och en bmw 320 och måste säga att bmw är inte heller så bra som man säger.

Tycker att audi är verkligen bra bil men nu kör man bmw :)

Nej, VAG reparerar inte på garantin i mitt fall. Nya regler från i år. Max 10.000 mil eller 4 år, min har gått 14.900 mil och är en 99:a
Någon som har något knep hur man kan få tyst på länkarmarna tillfälligt så att dom är tysta när man byter in bilen??
Någon som kan ge en gissning vad jag kan få för den.....
Det är en avant 1.8 Ts-99, 180hk, 14.900 mil, sv-såld, fullservad, nyservad, nyskattad, dubbla airbags, sportstolar, sportchassi, larm, c-lås, färdator, farth, lädersportratt, Acc, drag, 16" alufälgar, välskött och välvårdad, silvermetallic.....vad tror ni??
Jag skulle inte gärna släppa den under 120"
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Ojoj, stackare, A4.. :(
Nejdå, nu ska jag inte vara sån, prova att smörja in kullederna som sitter i änden på länkarmarna, (sitter tot. 8st ) kan hjälpa något, det är dock inte någon långvarig lösning..

Lycka till!
Vad är bäst att smörja med? Typ vanlig multispray eller ska man ha något tjockare typ av olja?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skall du minska glapp, är det nog bara fett som gäller!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Tjena!

Fett är ju att rekommendera, om du får in det innanför damaskerna...
fredrik_1976,

Så går det när man inte lyssnar på det allsmäktiga orakel som i folkmun brukar kallas BMWPower Forum ;-)))

Önskar dig lycka till med försäljningen av DKW, samt inköpet av BMW!

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
bm
7
bmw_328i
BMW 325i coupé -95
fredrik_1976:
Har ägt en A4 för inte alls länge sen och har haft exakt samma bekymmer, fast en sak som var mkt jävligare var när växellådan bara sprängdes sönder pga. av felkonst. Enda sen vi köpte den 1996 var den j_vligt trög och få växlarna till att komma i rätt läge.. Och otur som man har uppstod det inte förrän i somras! Dyrt blev det för försäkringsbolaget eller VAG gav mig inget och även om jag hade kunnat bevisa att det antagligen varit så från början gjorde det snarare värre.. Näe men nu är man BMW ägare istället och hoppas på att bli vädligt nöjd i framtiden!!
Och du... lycka till i framtiden med din Bimmer!!

//jolle tha bmw-freak!
Vad tror ni jag kan få för min audi (se beskriving i tidigare inlägg)?
Ska man byta in den eller sälja den privat?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Om du ska köpa en BMW ska du nog försöka sälja Audin privat. Har ingen exakt kunskap om Audivärdering men misstänker att en BMW-handlare inte bjuder så himla mycket över två ruttna lingon för din bil, ffa med tanke på att den verkar ha gått ganska långt. Inbytesbilar från andra märken brukar sällan värderas högt.

Du kan ju gå in på bytbil.com och se vad man annonserar jämförbara bilar med.

My Bimmer is my mistress
Fick ett bud på mellan 80-100" vid inbyte. Värdelöst!
Nu är A4:an SÅLD! ÄNTLIGEN!
Nu blir den Bmw 320iT(E46) eller Mercedes C-klass(eller kanske E-klass) Förmodligen import.
328_huggarn
får man fråga hur mycket du fick för den då ?
och byte du in den el.?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.