|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänkte köpa en bmw cab e36 i framtiden och undrar om man kan köpa billigare i tyskland??? Undrar också om de är billigare i tyskland och på vinter. Ska man satsa bil med hardtop ??? Hörs de mycket i bilen om man kör över 100 km/tim ??? Har man hardtop på hur låter då så ?? Om man inte har vindskydd blåser det mycket eller??? Jag vet att jag undrar en hel del men man vill veta ! Hälsningar Ezi | |
D-diddy |
att köpa bilen i tyskland är inte så mycket billigare än i sverige när det gäller e 36 cabbarna. Med hardtoppen på så låter det inte mer än en vanlig takförsedd bil. Utan wind shot så blir det jobbigt att åka över 70km/h (vilket man gör ofta med nästan 200 hk) Cabbar brukar vara billigare på hösten/vintern så köp nu innan vintern då är folk lite lagom desperata att sälja sin cab då dom ännu inte hittat någon vinterförvaring. Jag kommer dock att köra i vinter med hardtoppen på. (har även asc+t) Kort sagt cab rules. Lycka till Ezi David |
|
Hej! Jag har många olika lägen på bilen beroende på temperatur: supersommar: helt öppet och vindskydd om bara en passagerare lite mindre sommar och passagerare: rutorna uppe och inget vindskydd vår-höst utan passagerare: vindskydd på och rutorna uppe, kanske sätesvärmen på om det är mindre än 8 grader, men med rutorna uppe och vindskydd är det nästan som att köra en täckt bil med solluckan öppen enligt min mening vår-höst och överraskande störtregnskur: upp med suffletten om man måste stanna, håller du bara fart regnar det knappast in alls, du klarar en kortare skur, helst vindskyddet på vinter: hardtop och dubbdäck på och det bullrar marginellt mera än en täckt bil, sen kör jag inte mycket vinter ändå - det blir så mycket tvätta bil i så fall /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.