AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.861

Alpina B12 5.7 Lang Stulen!

Sida 9 av 11
be
250
benny
535im-86
Hej! Mackan325>>>>>>>Många sådana bilar med transpondern i nyckeln har blivit stulna! Allt går att tjyva o bilar e extra lätta. Så jag håller me Kilen klockrent. spårutrustning så finner man bilen

mvh.benny
Dufvis
Benny: Sen är ju alltid frågan OM man vill hitta sin pärla sönderkörd...men det är ju en helt annan sak...
Går ej att stjäla är fortfarande fel begrepp!!
Bilen blir svårare att tjuvkoppla, köra bilen på trailer kan man göra med vilket stöldskydd som helst om man inte gjuter fast fälgarna i backen ; )
Dufvis
POWERM: Och inte ens då är man säker.....då gräver dom väl upp marken....*blink*
mackan325
benny, jag har aldrig hävdat motsatsen. Men det är skillnad på bilar med / utan EWS. EWS är ett 'påhängt' system med en egen liten kontrollbox, den som har koll på hur det funkar och var boxen sitter kan säkert byta kontrollbox mot en manipulerad et.c.

Äldre bilar utan EWS som wadel syftade på har kodspärr i färddatorn, det är den som skall gå att göra en override på enkelt.
Dufvis:

De flesta bilar hittas inom ett dygn i många fall inom två timmar!

Om mitt larm i mobilen går så tar det 2 minuter så har jakten börjat, utan spårning så är risken att bilen går flera hundra mil innan jag får tillbaka den..

Dufvis
kilen: Men vill du ha tillbaka din bil efter att den har varit i olagliga händer?
Klart jag vill! Visst de kör den hårt, men en gång hård av tjyyyv packet körning är inte hela världen..

Dessutom så blir det billigare för FB och vi vill väl alla att premierna går ner eller..

Dessutom så bygger mittlarm på att jag springer ut o stoppar dem, om jag hinner efter att ha larmat. Vilket inte är att rekommendera men jag har stoppat tjyyyvpack förr.

Inte f-n vill jag ha besök av Fb utredarare som insuinerar att jag gjort försök till bedrägeri då blir jag skogstokig..

Duvfis:
Det beror väl lite på omständigheterna är det en Alpina B12 5.7 Lang så vill jag nog ha tillbaka den även om den är hårt körd.ska man ha en stöld säker bil så får man köpa sig en hyundai atos.vem vill fly/rymma/stjäla en atos som en normal trimmad eu moppe kör ifrån

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
Dufvis
bayern münchen: Tyvärr är det nog så att det sorgligt nog inte hjälper att ens offra sig och köra atos. Säkerligen finns det någon så desperat som hjälper dig att bli av med den...

fast...

Att bli rånad på bilen medans du t.ex. tankar känns rätt så riskfritt i en ATOS...*blink*
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Har du hört något mer från e-bolaget Stephan?

Mvh Abbe
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Abbe:
Jodå, jag fick ersättning som landar på mitt konto om ca 2 dagar. Fick brevet i förra veckan....
Ersättningen blev skälig som va inom de ramarna jag förutspått!
(Tänker inte nämna några summor)

M V H
Stephan

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Va bra att det löste sig för dig trots allt.

Mvh Abbe
Perkka
Stephan: Spanar du efter nån annan fin och ovanlig bil nu då?

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Tråkigt att bilen fortfarande är borta, men bra att det ekonomiska har löst sig. Det är alltid en tröst i bedrövelsen.

Vad blir det nu då?

My Bimmer is my mistress
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Perkka och Trettitre:
Nu blir det "bara" B10 och en större familjebil istället som sambon för köra och som man vill använda på vintern. Som sagt, lite avsmak för sån´t där för en period framåt...

M V H
Stephan

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Skönt att det ordnade sig!

Länk (Såld)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Skönt att det ordnade sig!

Länk (Såld)
hamnade ersättningen på rätt sida om 200.000kr sträcket för dig?

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Patrik:
Tror inte du får någon B12 E38 för UNDER 200´....

M V H
Stephan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.