AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.850

Alpina B12 5.7 Lang Stulen!

Sida 7 av 11
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Ta med en dold bandspelare!
en jag känner gjorde det när chefen kallade in honom och han hade lite onda aningar....

Automat är bekvämt
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Röstar helt klart också på dold bandspelare!!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
E38B12:
Nej, den okynneskör jag bara med ;))
Kör VW till vardags...

M V H
Stephan

Stephan,
Ok, borde förstått att du körde VW till vardags när du arbetar på Din Bil, tänkte inte så långt :-)

MVH,
E38B12
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hoppas på det bästa!

Länk (Såld)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Nu har jag varit hos T-H och de trodde INTE att jag hade med saken att göra, vilket alltid är skönt att veta :)
De skulle kolla ett par saker med BMW i DE, ex. mätarställningen och nånting mer. Bilen är tydligen efterlyst i stort sett hela världen så den borde komma upp nånstans tycker man.
Vi satt i ca 45 min och jag svarade på en del frågor och de är väl inne på att bilen bärgades bort nångång på dagen Lördagen och Söndagen. Skall göras lite efterforskrningar på det innan ev. utbetalning sker. Jag blev bra bemött och han ställde frågorna på ett neutralt sätt.

M v h
Stephan

Okey... när kan det bli aktuellt med utbetalning då??? för det är ju aldrig kul att leva i ovishet.

___
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
S 328 R:

Jag skulle vara mer intresserad av att få tillbaka bilen än att få tillbaka pengarna om jag var STEPHAN. Förutsatt att bilen återställdes till samma skick som innan stölden. Just eftersom det finns så få B12 L att välja mellan.

Samtidigt så tror jag inte att de kommer att ha kvaddat bilen med tanke på att de som har tagit bilen borde vara professionella och verkligen tänkt att göra ngt med bilen.

Vad ägaren och FB kommer fram till har ju vi här på forumet inte med att göra egentligen, så länge det hela löser sig på ett bra sätt.

Tycker bara att det är tråkigt att det har blivit så här och hoppas att det hela löser sig snabbt och smidigt.

Länk (Såld)
till stephan

får man hittelön?*ler

var och kollade på bilar här malmö och såg en B12 5,7 lang, mörkblå
där bak står det förrutom aphina, steptronic

jag är inte säker på attdet är din bil, denna här kanske är mörkare, hade telefon där bak edc pdc, trälisterna var brungula
20tums aphina fälgar
a_kocovski

Den bilen (finns bara EN till salu i Malmö) var redan till salu när Stephan fick sin skönhet stulen.

MVH,
E38B12
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Jag lovar er till 99% att det är nån maffiaboss i t ex Ryssland eller Uraina lr nåt som förgäves ville ha en B12 lang, och då beställde han den av några professionella "bilimportörer" som letade runt på internet i några veckor tills de kom till Autopower sajten och då kollade de på BMW börsen och såg denna bil + reg nummer. DÅ tog de reg nummret och ringde till deras "lokalkontor" och skaffa ett faxutrag med ägaruppgifter och så spanade de bilen i någradagar och snodde bilen när de tyckte att tiden var inne....¨

... så måste det ha varit

(detta är min version på det som hände)

Hört på trafikradion:
-Risk för vattenplaning på E6:an ,annars flyter trafiken bra.
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
OM jag vore stephan så skulle jag nog slå till på denna när jag fått ersättningen

Länk

E B12 6.0 är det naturliga steget efter 5.7 (särskilt med beige läder)

Hört på trafikradion:
-Risk för vattenplaning på E6:an ,annars flyter trafiken bra.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Den här bilen har varit till salu länge minst ett år
Mugge

Självklart så är det ju roligare om han får tillbaka bilen... men det är jag väldigt tveksam till att Stephan kommer att få.... den är nog låååångt borta nu.

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Uppdatering:
Två utredningsinspektörer var här igår och tittade på brottplatsen och tog lite bilder. Var även tvungen att redovisa var pengarna kommit ifrån som jag köpte bilen för så nu känns det som om de vet mer om mig än jag själv :)
(får ringa dom nästa gång jag ska ut och handla kläder och inte kommer ihåg storleken :DD)
Förhoppningsvis kommer det ett besked om ett par dagar för utredningsinspektören lovade att prioritera mitt fall vilket jag är tacksam för :)
Fick även komplimangen att jag var ett fenomen inom försäkringsbranchen (verkar vara VÄLDIGT vanligt med försäkringsbedrägeri?!).

M V H
Stephan

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
hmm på vilket sätt menar dom att du är ett fenomen???

Hoppas du får det du ska ha, man betalar inte försäkring för skojs skull till dem ju, man vill ju ha valuta för pengarna!

MvH Bmw 4-ever
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Peter:
Eftersom 5er, 7er och X5 tydligen skall vara omöjliga att stjäla och då är det oftast ägaren själv som stjäl den, och eftersom jag inte är inblandad och T-H instämmer så är jag ett fenomen.
Därför.

Har fortfarande svårt att tro att dessa bilar är omöjliga att stjäla utan nyckel, då skulle väl alla märken ha detta system (Bosch?) Speciellt om man tänker att det finns personer som kan hacka sig in på NASA´s och FBI´s hemsida så borde det rimligtvis finnas personer som är utbildade på BMW stöldskydd.

M V H
Stephan

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
hmm det finns ju människor som vill tjäna extra pengar och förvånar mig inte om dom jobbar inom Bmw företaget, på detta sättet kan dom komma åt specilla Bmw bilar!

MvH Bmw 4-ever
Stephan: Har 3er sämre stöldskydd än övriga modeller?

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har en bekant som blev bestulen På sin E32 750 i Polen. Bilen lämnades låst larmad medans familjen vandrade runt på en marknadsplats någon timme , då var bilen borta.
Detta är ca 10 år sedan larmet var av samma karaktär som vi har i våra bilar idag. Dvs omöjlig att stjäla utan nyckel.
Bilen hade då varit i Polen i 3 dagar.
Förmodligen så finns det bulvaner redan på färjan över till Polen, chassienumret står ju så smidigt på våra regskyltar.
Nyckel beställs av en oseriös märkeshandlare i Polen eller nån annanstans varvid bilen bevakas och stjäls vid lämpligt tillfälle så fort det kommit fram en gångbar nyckel som går att starta bilen med. Att larmet skulle ev skull ljuda,bryr vi oss ju knappast om i Sverige så vaför i Polen eller nått annat land.

///MVH Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.