|
Sida 6 av 11
|
|
|---|---|
|
Update: Bilen är fortfarande borta och ett brev från T-H landade i min brevlåda idag. Det står att jag ska ta kontakt med en skadereglerare för en genomgång innan ersättningsfrågan avgörs. Vi ska tydligen träffas?! Tja, de kanske tror att jag helt plötsligt ska ändra historia eller bli alldeles jättenervös och försäga mig :DDD Ska ringer Herr X på Speciella Utredningar imorgon bitti och se vad karlsloken vill... M V H Stephan |
|
|
Lycka till med Herr X ,brukar vara mistänksamma typer, sådana där myskoförsäkringpojkar,deras motto betala gärna premier men ge fan i att ta ut något från vårat bolag. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
| Hoppas det löser sig... | |
|
Jag tycker synd om dig stephan! Först m5 occh nu B12! Det är ju trisst att man inte kan ha saker ifred nu förrtiden! Hoppas att det löser sig på något sätt! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Ringde och pratade med personen ifråga och vi skulle träffas på Tisdag på Huvudkontoret. Berättade att både min sambo och jag kände oss anklagade eftersom det inte låter som ett normalt förfarande vid kontantersättning. Vilket jag berättade sakligt för honom. Någon annan som känner igen tillvägagångssättet? M V H Stephan |
|
Deliq |
>Stephan Jag har hört att man brukar göra så när det gäller "ovanliga" och /eller svårvärderade bilar. Kan ju hoppas att du får en rättvis värdering av B12'an. M V H Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
mackan325 |
Försäkringsbolagen har satt i system att anställa ex. poliser för utredningar av försvunna bilar. Skulle inte förvåna mig om Herr X har ett förflutet som konstapel, räkna med förhör.... |
|
Återstår bara att avgöra vem som skall förhöras, ta med en liten bandspelare, då lär han väl i alla fall akta sig för anklagelser:-) |
|
|
Hej STEPHAN jag blev kallad till förhör hos polisen när en av mina tävlingssnöskotrar blev stulen, han var faktiskt riktigt trevlig frågade mest om jag hade någon aning om vilka gärningsmännen var,och om jag hade några tips/spår.men det hade jag ju inte så efter 10 dagar hade jag fått mina pengar eftersom dom inte kunde hitta en likvärdig maskin.och jag vägrade ta emot någonting som var nästan likadan. STÅ PÅ DIG. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Ta med advokat i samme slengen. Les denne forferdelige historien her (den er på norsk) Länk |
|
| Trotto: En helt utrolig historie!! Tom for ord etter å ha lest artikkelen... | |
|
Det låter som försäkringsbolagen är lika usla i Norge som här i Sverige. Helt jävla otroligt ! Länk Länk |
|
|
Heli: Tack för tipset, kommer nog att användas :)) Trotto: Kanske lite väl drastiskt , men det kan tillämpas om vi inte kommer överens. (läs: om jag inte får som jag vill ;)) Jag skriver här på Tisdag efter lunch igen... M V H Stephan |
|
| Vi väntar på upplösningen. | |
|
Jag beklagar Stephan och jag kan förstå att det måste kännas för j*vligt för alla som blir av med sina underbara bilar. Men ett tips till alla är att aldrig skriva ut sina registrerings nummer på BMWPOWER! Såg faktiskt att Stephan skrev reg numret i sin presentation och då kan vem som helst ta nummret och ringa in till bilregistret och få ett fax med en massa uppgifter om ägarens såsom adress m m, Och då kan de åka hem till han och spana och förfölja bilen för att senare sno den! Därför SKRIV aldrig ut regnummret på Internet! |
|
|
Don-salvatore87, du skulle nog tillämpa det själv ;) I galleriet ser man tydligt ditt reg nr. Men ditt tips kan nog vara bra om det är en speciell bil. |
|
|
Stephan, Den här historien är verkligen tråkig, lider som sagt med dig. Inte roligt heller när försäkringsbolaget letar fram det faktum att din tidigare M5a också blev stulen, sådant är INTE bra ur ersättningssynpunkt :-( MVH, E38B12 |
|
|
E38B12: De behöver inte leta, eftersom jag skrivit det i papprena till T-H. Hade även en 1303 Cab som blev stulen men hittades länsad 1 vecka efteråt (har jag också skrivit). Den fick jag tillbaka och är nästan "mint condition" idag. Men det är en annan historia. Däremot så kan de aldrig anklaga mig för FB eler dyl. med M5:an eftersom den bara var trafikförsäkrad. För det var väl det du syftade på? ;) M V H Stephan |
|
|
BjörnB: Oj då det glömde jag, får väl ändra det fort! :) |
|
|
Stephan, Jo, det var det jag hade i åtanke. Håller tummarna för att allt går bra iallafall. Kör du Bi-Turbon till vardags nu när E38an är borta? MVH, E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.