|
Sida 5 av 11
|
|
|---|---|
|
Tråkigt Stephan, varför blir man inte förvånad för???? I detta land får man inte ha grejerna ifred.Repar dom inte bilen så snor dom den istället..... Hoppas innerligt att det löser sig för dig Stephan... "BMW make the world faster" |
|
|
Status: Inget nytt. Verkar som Vladimir cruisar i Riga för fullt ;/ //Stephan _____ Länk |
|
|
Hej Det ringde en kille som kallade sig "Sven" från Malmö med utländsk brytning och pratade in på mitt mobilsvar att han hade en Alpina B12 L -98 tillsalu (Har en köpesannons ute) Tyvärr hördes inte hans mobilnummer på mobilsvaret. Då ringde jag bilregistret och vill ha ett utdrag på alla B12:or i Sverige Då fanns det två st reggade i Södra Sverige men då jag ringt dom sä var inga av dom till salu. Vet inte om det kan vara något men jag tyckte det verka konstigt. Mvh Erik |
|
|
Hmmm... Märkligt! Han kanske hör av sig igen. Om det e Stephans bil så lär han ju inte vilja gå ut med en annons. Stephan vet väl hur många B12 5.7 Lang -98 det finns i sverige? Mvh Tobbe |
|
|
Erik: Den bilen Du tänker på är kanske den som är tillsalu hos Sportbilcenter i Malmö? Länk Hursomhelst, mycket tråkigt att det inte har dykt upp några nyheter/tips om bilen. |
|
|
Erik: Det låter konstigt. Men som sagt, Hur har han isåfall löst det med chassinr? Om han ringer igen, så ge mig hans mob.nr. Tobbe: Troligtvis bara min, BMW Solna har sålt en ny men jag vet inte om det var en Lang. M V H Stephan _____ Länk |
|
|
Den som står på Sportbilcenter i Malmö är också en Lang men jag kan lugna Stephan med att det inte är hans vagn som bytt skepnad. Bilen i Malmö har nummer 10 och är en 96:a utöver det där med fel färg bland annat. Den är importerad och sades ha rullat i Sverige vilket jag inte kollat vidare. Tittade på bilen i helgen. |
|
|
Erik om du trycker på 6:n när du hör ett meddelande så skickas automatiskt numret som sms... Gäller iaf qomvik o tele2 Länk |
|
|
Kilen: Det va en bra idé! Det visste jag inte ens själv! =) Vi får hoppas att Erik har kvar meddelandet i röstkorgsminnet! Mvh Tobbe |
|
|
Tyvärr har jag det inte kvar meddelandet igen. och det var inte den bilen på sportbilscenter bytbil var det första jag kolla. Hoppas du hittar bilen och hittar du två kan jag köpa den ena:) |
|
| Hmm... jag brukar alltid kunna hämta gamla meddelanden i cirka 2 veckor i min mobbe :-( | |
|
Sail: Ok, stod inget om att det var en Lang - ett viktigt säljargument om man frågar mig! :) Tror ärligt talat inte att den bytt skepnad för att stanna i Svedala. Det är jobbigt nog att göra det på en "vanlig" E-38. Alpina ännu värre med tanke på chassinr etc. Troligtvis inte nån E-38 Lang som blir Alpina-wannabe heller för det finns ju inga skrotade att ta delar ifrån vad jag har sett + nu torde den vara känd bland många. M V H Stephan _____ Länk |
|
|
Du har inte fått reda på något nytt??? ___ |
|
|
S 328 R: Nej, tyvärr. Skickade in försäkringspapprena, kvitton och alla nycklarn i förrgår. Men kan nån förklara varför försäkringsbolagen frågar vad jag har för yrke i skadeanmälan? Vad har det med bilen att göra? Vill de i framtiden veta storleken på kalsongerna också? Jag skriver här så fort jag får mer info alt. om 2 veckor när försäkringsbolaget löser in bilen. //Stephan _____ Länk |
|
|
Stephan:De vill väl bara försäkra sig om att du INTE e en "proffesionell biltjuv" kanske??:-) |
|
|
Dawwe: Jag tänkte först fylla i försäkringsbedragare eller hälare, men efter noga övervägande så lämnade jag raden blank. :) Antar att de får ha en gissningstävling om de nu så gärna vill veta -my lips are sealed! //Stephan _____ Länk |
|
|
Stephan, Lider verkligen med dig, hoppas du blir fullgott ersatt för bilen! Detta måste ju vara ett rent helvete! Nu börjar jag fundera på om jag inte ska skruva på ett par till hålla tjuven borta åtgärder. Vi kan diskutera min bil lite senare också, såg att du postat i ett inlägg jag startade förut. Hoppas att allt löser sig till det bästa. Ser jag den så ringer jag direkt. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
STEPHAN: Hur känns det nu när det har fått smälta in? Vill du ha tillbaka bilen om den hittas? Man har kanske inte så mycket att säga om bilen skulle hittas eller hur fungerar det? Det var ju ett bra tag sedan det stals en sv såld M Coupe i Nacka. Vet någon om den dök upp? Länk // Doggeli |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Doggeli: Enligt bilregistret så är den fortfarande anmäld som efterlyst så svaret på din fråga är antagligen: Nix! |
|
Skit att inte få ha sina saker ifred. Lider med dig. Det drabbar ju dessutom ALLA, även den som inte har fått sin bil stulen går ju och oroar sig, vågar inte parkera var som helst, måste betala skyhög premie osv. Dags att klämma åt alla oärliga. Någon mer input på nyckel diskussionen, det där med 10 nycklar varav 6 på BMW låter ju helt absurt/knasigt/skröna, kan inte fatta att man skulle använda ett så dumt system. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.