|
Sida 4 av 11
|
|
|---|---|
|
Tyvärr så är det tydligen så att vill den professionelle tjyven verkligen ha bilen så tar han den :-( Det viktiga i denna otrevliga händelse måste väl vara att du Stephan får en rimlig förlustersättning från försäkringsbolaget (läst tidigare "tänkte sälja bilen"). Men att bli berövad en kär egendom måste väl ändå vara bland det värsta som kan hända en. Men som sagt får du bara ut den rätta penningen från försäkringsbolaget så finns det faktiskt liknande bilar att få tag på även fast dem är ovanliga/sällsynta. Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt (och att tjyvjäveln kör ihjäl sig) // Lazze Länk |
|
|
Visst tar han dem men om man har mobil larm + spårsöktjänsten så kommer han ju inte långt... Länk |
|
|
D.H.: Det är nr: 48 Mugge: Bilen är min egendom i ytterligare 30 dagar om den inte hittas. Det sägs att dessa bilar inte kan säljas men sas ju också att BMW med digitala mätare inte kan skruvas heller ;) Det har lagts ut lite krokar så vi får se om vad som framgår av det... M V H Stephan _____ Länk |
|
|
En professionell tjuv kopplar väll ur gps/spårtjänst elektroniken på 20 sekunder ? "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Bara ta bort min är ett 4 timmars jobb om de någonsin hittar den.... Den skall gömmas på ett sätt som ingen tänker på gärna av en som kan meka, det finns ställen i bilen..... Länk |
|
|
STEPHAN: Det var ju tur att du han att skicka bilder på bilen till mig innan den blev stulen ;) Jag hoppas att om dom hittar den att den inte är ett vrak... annars håller jag nog med dom andra... att det är nog bättre att den inte kommer tillbaka. ___ |
|
|
Maxad: Om vi säger så här, det är en hel del problem med kriminalitet i den delen av Stockholm. Det är ju inte för inte som det burger King som ligger bredvid "Din bil" är det hamburgerställe som blivit rånat flest gånger i Sverige. |
|
|
Stephan: Har du hört nåt, och vad säger försäkringsbolaget? /Erik |
|
|
Har ínte hört något och förs.bolaget avvaktar nog till 30 dagar har gått + att jag ska fylla i lite papper och dok. på nyckelomkodning, alla nycklar, kopia på köpekontraktet etc. M V H Stephan _____ Länk |
|
Perkka |
Hoppas du hittar bilen Stephan... Kan inte förstå hur det känns att bli av med en sådan vacker bil... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| Dette var trist lesing, Stephan. Jeg håper bilen kommer til rette, selv om det høres ut som et bestillingstyveri. Bilen vil nok aldri bli den samme å eie, uansett. Fy f**en, noen skulle hatt juling/pryl! | |
| Hur går det Stephan? Har du hört nåt om bilen? | |
|
Tråkigt...................... Men bor man i Sthlm är det tyvärr en del av vardagen. Skall man ha kvar bilen så måste den alltid stå i garage verkar det som har haft både M3 M5 Maserati osv och hittills klarat mig..... En kompis som jobbar som polis myntade uttrycket "Åk aldrig kommunalt och parkera alltid i garage så slipper du 90% av alla problem med att bo i Sthlm" :) Hoppas att det inte blir något strul med ersättningen, försäkringsbolag kan vara lite knepiga har man lärt sig. |
|
|
Strul är det stor risk för... Till att börja med kanske bolaget kommer påstå att det inte "går" att stjäla bilen utan nycklar. Detta argument brukar man visst prova med. Men även om bilen skall ersättas (d.v.s att det inte återfinns inom 30 dagar) så blir det säkert inget kul att få reda på bolagets värdering av pärlan. Misstänker att man erbjuder ungefär samma pris som man skulle fått om man sålt bilen rakt av till en handlare. |
|
| ja på just denna modell är det ju svårt att sätta ett korrekt pris, man kan ju inte direkt ta ett medelpris på bilweb.se... | |
|
Äh men va fan är det frågan om!? Saknar ord för att uttrycka min vrede över packet som gjort detta! Häng dom högt som F-N säger jag! |
|
|
Till Stefan fördel måste jag säga att han ligger inte i riskzonen för försäkringsbedrägeri så det är nog lugnt med den saken. Tyvärr är det så att om man uppfyller flera parametrar om bedrägeri så blir jobbiga... ålder bostadsort förflutet inkomstläge förmögenhet antal skador Länk |
|
|
Anders S.: tror dess värre inte att det är pack som snott bilen så att säga. Ungdomar som vill snor bilar ger sig sällan på E38 eller liknande, då tar man hellre en opel kadett, eftersom det är mindre jobb att sno en sådan bil, större chans att de lyckas med det. De som snor en M3:a genom att koppla om databoxarna eller en Alpina B12 som säkerligen har ett och ett annat stöldskyddssystem, är nog lite mera proffesionella... har svårt för att tänka mig att ngn skulle sno en E38 på fyllan... för även om man nu lyckas sno en Alpina B12 så är det svårt att göra ngt med den då det bara finns ett fåtal bilar tillverkade... så det indikerar väl på att de redan har kontakter och eller planer för vad man ska göra av och med bilen. När fulla ungdomar vill göra inbrott i en bil så går det till så här: 1. man skadar dörrlås med skruvmejsel.. när det inte funkar... 2. slår man sönder dörrhandtaget... när dörrhandtaget inte går att få upp... 3. slår man in en ruta. 4. sen försöker man dra loss stereon... när det inte funkar... 5. så tar man en sten och slår sönder den stackars stereon. 6. sen blir man förbannad då men inte kunnat få med sig ngt och snor listerna som sitter på dörrarna! så gjorde de iaf mot min bil för några månader sen.... Gå in på en stor bilfirma som DinBil (där de säkert har världens gulligaste knähundar som vaktar bilarna) och sedan snor en BMW som inte ska gå att sno (och inte en VW) så känns det ltie mera planerat än inbrottet i min bil.... tyvärr.... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Det borde vara statligt finansierade skottpengar på sådana i synnerligen hög grad IQ-befriade paraplyråttor! Får ni någonsin veta vem de är, så ring mig om och när de färdas igenom eller vistas i Jönköping. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Att det ska vara så J-vla svårt att skilja på mitt och ditt!! //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.