|
Sida 3 av 11
|
|
|---|---|
|
Verkar vara många stora bmw som försvinner just nu denna och föregående månad över hela sverige ? Eller är det bara jag som känner så ? Själv kommer jag nöjja mig med trafikförsäkring samt alltid låsa in bilen i ett ordentligt garage där bara min bil står. Då startspärren gör att man endå inte får ersättning då "bilen INTE går att stjäla". "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Är det verkligen så? Att man inte får ersättning från försäkringsbolaget om en bil utrustad med immobilizer och lutnings/rörelsegivare (som väl alla moderna larm har) försvinner? Jag hörde om ett fall där en Volvoägare inte fick någon ersättning pga. att försäkringsbolaget ansåg att han måste ha agerat vårdslöst på något sätt för att lyckas bli av med bilen. Där hävdade försäkringsbolaget att bilen "inte gick att stjäla utan nyckel" och att bovarna därmed måste ha haft tillgång till antingen en nyckel, eller att bilen inte varit larmad och därmed kunnat transporteras iväg. Jag vet inte hur det slutade, men tyckte det lät lagom sjukt! Jag menar, vem stjäl sin egen bil?? Är det någon som vet hur det är med detta? Det kan ju vara bra att veta om man någon gång i framtiden skulle skaffa något riktigt exklusivt (drömmar... ;). Försäkringsbolagen är bra skumma!! |
|
|
:((( Lider med dig hoppas som alla andra här att du ska få din pärla i samma skick som de va innan som du kan dyka upp med sen på träffen , annars får du gärna åka med mig om du vill . Hubbe325 : kan du förklara det där med att inte ens vistas där på nattetid ? vad är det du syftar på ? Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
Vad i H*****e!!! detta är mer än otur en helt unik bil stulen kan inte finnas en likadan i världen mycket beklagligt hoppas tjuvarna åker fast! och bilen återfinns. Var det någon annan bil som stulen eller var dom efter just B12:an? Mvh Stephan |
|
|
Stephan, Lider med dig, till fullo. Biltjuvar är bland de mest osympatiska j*vla personer som finns. Här går man och vårdar en bil, behandlar den som en familjemedlem, lägger ned sin själ, sitt liv och sina slantar i den... och så dyker det upp någon IQ-fiskmås-individ och tar bilen och därmed en betydande del av ens liv. Vilket självklart så många har svårt att förstå, att man kan älska en bil såsom en flicka älskar en häst eller en musiker ett pianostycke. Att för vissa av oss är en bil som vattnet är för fisken. Tyvärr kanske redan Igor sitter med sin havanna och sina solglasögonprydda vänner någonstans djupt inne i någon av Rigas gränder och som bäst håller på att slipa ned chassinummret just nu... hoppas självklart att så inte är fallet. Jag önskar dig all lycka med att återfinna detta bilarnas mästerverk... /E38B12 |
|
|
Stephan:-------------> jag gör som alla andra här på forumet "lider" med dej... Håller ögonen öppna efter den ...fast jag tror att den redan är långt härifrån... En klen tröst kanske är väl att du har kvar din fina BiTurbo..... Billy B-10 Länk |
|
|
Förresten... borde den inte vara rätt lätt att spåra innan de plockar isär den... jag menar det är VÄLDIGT få tillverkade Alpina E38 Lange som rullar på världens vägar... |
|
|
Nu vill inte jag låta knäpp men om min bil hade blivit stulen så hade jag nog inte velat se den nån mer så det är kanske ändå bäst att den försvinner för gott o inte blir hittat sönder körd o krockad , tycker jag iallafall . Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
| På ett sätt ligger det rätt mycket i det Maxad säger... | |
|
Maxad: Ungefär så tänker jag just nu :/ En tanke vad helst hade velat slippa...Men men, Igor eller någon annan ville tydligen ha just min bil. Stephan735i: Det var bara min bil som blev stulen (förutom ett inbrott i vår reservdelsbutik samma helg och snodde massa fälgar och dyl.) Det stod iof bara 5 andra bilar som kanske var värda ca 100´/st. E38B12: Antar att jag inte behöver ditt "nick" just nu... Du har rätt att det inte rullar så många E38 Lang i Sverige men det beror på vad de "behöver" från min bil. TV, DVD nav, Motor, avgassystem, Ratt, Telefon, dämpare etc finns många saker som passar på en vanlig E38. Asken ringde och frågade om jag ville komma på årets sista BMWCS träff och på lite gladare humör begav jag mig till mitt garage för att utföra lite terapiarbete (tvätta hjulhus osv), men säg den lycka som håller i sig. Självklart var B10:an strömlös så det vara bara att åka hem och hämta startvagnen, men såklart hade den gode Murphy sett till att batteriet var totalt uttömt och tog inte emot tillräcklig ladddning :( Ringde herr A. och meddelade att jag inte kommer men den alltid lika glada Asken tyckte att en Lupo 3L dög att komma i, men det kändes som mitt humör inte riktigt vara fas med att träffa likasinnade just idag. Synd! Man får hoppas på lite Torsdagsträffar på en rest. i Spånga iställer :) Det blir att B10 får bli mitt terapiarbete i vinter med byte av bussningar och dämpare/fjädrar, bromsslangar etc. I vår kommer hon då, igen, vara redo att möta 300 km/h gränsen. Tack alla för era uppmuntrande inlägg - det värmer (gör Whiskeyn också ;)) M V H Stephan _____ Länk |
|
|
I helvete!!!!!!!!!!!!!!!! =( Va fan Stephan... nu e det inte roligt längre! =( Vad e det för samhälle vi bor i egentligen? Detta e ju skandal!!!!!!!!!! Vi som skulle göra reportage på den å allt! =( Fy fan! Lider med dig verkligen! :( Ska göra allt ja kan för att leta efter den! Vi kan väl höras av snart... Mvh Tobias |
|
|
stephan>>>funderar på att åka på en Tallin-kryssning med polarna snart och lovar att hålla utkik efter blåa B12:or där:) /D |
|
|
Sällar mig till skaran med kondoleanser. Hoppas att de hittar den välhållen och komplett. Vad hade du för abb. på telefonen i bilen ? Tänkte på Telia's friendfinder som en utväg om du inte redan har testat. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Trodde inte det var sant, verkar som det stjäls många bilar nu, ingen bra vecka totalt den senaste :( Låt oss hoppas att FB agererar som människor och att detta kan klaras av på bästa möjliga sätt. |
|
|
Åt helvete med allt tjyvpack. #¤¤&%¤/!!! /Micke |
|
| Vad är det för produktionsnummer på bilen? | |
|
Efter att ha renoverat min egen v12a skulle jag aldrig vilja ha tillbaka den bilen om den blivit stulen , bara tanken på att något knarkarsvin varvar fullt med kall motor väcker mordiska känslor. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
hoppas att tjuvarna oker fast och att bilen är intakt och att dom döms enligt rådande arabisk lag för tjuvar dvs händer av Snart 410 hk 622nm |
|
|
Vilka j-vla nötter alltså!!! Man blir bra förbannad! Hur är det möjligt att sno en Alpina B12? Har inte de bilarna startspärr?? Och är det du som äger bilen STEPHAN eller är det Din bil som äger bilen? Jag hoppas bara att du har en bra försäkring... för den bilen kommer förmodligen inte att dyka upp igen, tyvärr... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Tips till er med lite finare vagnar är väl att skaffa sådanna larm som har GPS spårnings "krafs" som gör att det går att spåra upp bilen om den skulle "försvinna" så att säga... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.