AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.853

Alpina B12 5.7 Lang Stulen!

Sida 11 av 11
Bilen skulle inte ha skrotats om det vore värt att fixa den efter stölden den är troligtvis slaktad och eller krockad och det har säkert skett i Sverige.

Mvh Stephan
Fan vilka klåpare som snodde den i så fall... slaktar en sådann fin bil =( usch!

Mvh Tobias
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Jag har sett en precis lika dan bil (tror jag) i Sundsvall...senast igår...samma färg, svart skinn mm...är det någon av Er som kör den ???
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hej alla,
Asken ringde mig iförrgår och sa att tråden väckts igen, så nu hemma från Danmark kan jag säga att jag är lika förvånad som ni att bilen hittats i Sverige men mkt tråkigt att den slaktats och att det antagligen nu åker en Alpina-kittad 740/750 Lang i Sverige :(
Men den personen som en dag ska sälja bilen med inredningen och motorn får nog det väldigt svårt att föklara varifrån han fått grejerna!

M V H
En mkt arg och ledsen Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
STEPHAN; en trist historia men den/de skyldiga brukar alltid få vad de förtjänar....annars får vi skipa vår egna rättvisa och ställa upp dem mot en vägg och...ja du vet....kasta välanvända kalsonger på dem..

P.s Tur att du har andra BMW att trösta dig med D.s

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
wollick, Den är inte exakt likadan, det är den korta versionen dock 5.7liters motorn. Men visst ser den härlig ut med sina 275-35-20 runtom =)

Och herren som kör den har jag inte sett till här på forumet dock har jag pratat med honom en riktigt trevlig herre.

Bor själv i närheten av sundsvall, så ser du en grå bi-turbo någonstans runtikrokarna så är det jag.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
På tal om att det rullar en Alpina-kittad e38 någonstans, såg på bytbil att "Nestors bilar" i Stockholm hade en 740 E38 -94 med Alpina läder/trä ratt och 20" Alpina fälgar. Hmmm? Jag har själv inga alls personliga erfarenheter av varken den bilen eller den firman så det överlåter jag till andra, men det är lätt att tanken slår mig.

BMW CS #5139
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Ryssar gör sånna jobb har jag hört! Ursäkta mig inga fördomar utan det finns folk ta mig f.n för allt
Visa användare
24
LoveTrain
Cosmossvart 750iaL -95
Stephan, inget nytt om ödet för din pärla?
Visa användare
24
LoveTrain
Cosmossvart 750iaL -95
Never mind.... min webläsare hade tagit bort de sista sidorna... nu såg jag vad som hänt... :(

Usch....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.