AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.612

Hur hittar man VAR det läcker från avgassystemet?

De e så att min vinterbil, en VW Polo,har ett litet läckage från avgassystemet,det"smattrar" lite när man drar på,inte mycket alls...Hade dän grenröret i helgen eftersom jag antog att det var sprucket,men jag SÅG inga sprickor,dessa kan säkerligen va svåra att se...Det "långa" röret från grenröret o bakåt såg oxå fräscht ut dock hade det två små repor efter kontakt med något....Min fråga är hur hittar jag var det läcker?Är det bara att känna med handen var det fläktar??Eller finns det nån slags spray liknanade den till läckagesökning på AC??Problemet är som sagt inte akut alls men en besiktiningsman med goda öron hör det säkert,som tur e e besiktningen inte förrän juni nästa år...

-BeeMWe-
Känn med handen.
kn
310
knudi
535i -92
ha igång bilen o be nån hålla för avgassystemet längst bak o kolla du då vars det läcker borde synas bättre då.
men om det läker e det oftast i skarvar eller typ mellan grnrör o främre rör

200km/h-50km/h på 1s
Länk
lyft upp bilen, be en kompis sätta tryckluft och en stor tygtrasa för utblåset. sen blåser han i avgassystemet med tryckluft o du kan i lugn o ro gå och känna vars det blåser ut luft. de ställen där luften kommer ut på har du läckage på!!!

"Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår."
-Homer Simpson
-BeeMWe-
Vad komplicerade saker ni gör :P
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
avgasröret borde vara sotigt där det läcker
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.