|
|
|
|---|---|
Mattias Larsson |
Hej! Har BMW Replica M5 Blackline fälgar 8,5*18. Dessa levererades med 235/40*18 runt om. Det är mycket "plats" kvar innan däcket "når ut till" fälgkanten som det är nu med 235, vill ju inte att det ska gå över fälgkanten för mycket. (Inte helt lätt att förklara!) Nu funderar jag på 265 bak men funkar det till 8,5" fälg? Har sökt på tidigare inlägg men jag förmodar att det beror mycket på hur fälgen ser ut och är uppbyggd, eller? Hoppas på lite input från er, Mattias |
|
Jag tror att 265 kan gå... jag har 275 på en 9" fälg. Så det borde gå... men jag har visserligen bara 245 fram på 8.5" så 265 är kanske att ta i. Jag tror att det blir bäst med 255. ___ |
|
Mattias Larsson |
Tackar för det, någon annan som har någon åsikt och kanske har samma typ av fälg. Mvh Mattias |
Mattias Larsson |
Ingen? |
|
Hej! Det handlar lite om profil också. Bilsport brukar ha lite tabeller med jämna mellanrum över vilka dimensioner som passar vilka fälgar, hur mycket omkretsen ändras osv osv. Har för mig att det står, för däck 255/35*18 att maximal fälgbredd är 8,5", för 265/35*18 är det 9". Om det sedan går att sätta större kan jag inte svara på, det går säkert men till bekostnad av prestanda. Jag hade själv en 523 tidigare och hade 245/40*18 på 8,5" bred fälg. Såg ok ut runt om. Men det är inte "maxat". Hör av dig om du har frågor. MVH Tobias Tobias.Vikberg@skf.com |
|
|
En bra däck fälg beräknare: Länk /Wille |
|
| Hade åxå 235:or på mina 8,5:or men tyckte däcket "buktade ut" för mycket så jag köpte 225:or istället....! Ser enligt mig mycket bättre ut :-) | |
cane |
Jag har 235-40 18 fram och 255-35 18 bank på mina 8.5or. Tror att det optimala däcket är 245 då 235 gör att fälgen står ut en del (tar lätt i trottoar etc) medan 255 ger lite däck-ballong look. |
|
Jag har 265/35 på mina 8.5, fungerar alldeles utmärkt =) - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
usch nu börjar det att klia på hela kroppen Länkad till NordicAudi det va inte snällt "Wille" eftersom att jag har "AUDI" allergi M som i Motor M3 CSL nice |
|
Mattias Larsson |
Hej igen! Ingen som har just M-fälg kopiorna? Mvh Mattias |
Mattias Larsson |
Bass: Fin bil du har. Är dina fälgar bak inte bredare än 8,5? Har du 235/40 fram? Mvh Mattias |
| En kompis till mig har de fälgarna med 265/35-18 bak...funkar perfekt. Tagit i en enda gång men då var vi 5 st 90+ i bilen och ett rejält gupp. Bilen är en 530 med M-chassi! | |
Mattias Larsson |
Peca: Tack för det, hur ser det ut? Möjligen inga bilder? Inga ballongdäck? Mvh Mattias |
|
Kör själv med 235/40 på 18" 8,5" (BBS CH) = sitter som de skall, 4-5mm utanför fälkant, kan tänka mig att 245 skulle fungera! Kompis till mig har 235/40 på 18" 8,5" M kopia, däcken sitter fint men pga annan offset än minna BBS så skulle bredare fälg alt spacers bak göra att fälg och däck fyller ut hjulhuset bättre. |
|
| ML: Ser mycket bra ut...fyller ut precis som det ska. Den extra bredden bak är helt rätt utseendemässigt då ex 235 bak ser lite "klent" ut jämförelsevis. Inga bilder tyvärr...har inte tillgång till digitalkamera ännu ( men snart ). | |
Mattias Larsson |
peca: Tackar! Maila mig gärna om du kommer över några bilder eller när du får en digikamera. Mvh Mattias |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.