AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.587

Problem med min ACC, E36

Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
Hej. Har lite små problem med min ACC i bilen. 328i -97. Det är så att den glappar typ, ibland när man sätter på bilen så drar ACC igång helt perfekt men kan stängas av under färden och sättas på igen...så jag gissar på att det är glapp ngnstans eller kan jag ha fel?
Ngn annan som har haft detta fel eller har ngt tips hur jag kan fixa detta.

Tack påförhand /Amiroo

Amirooooooooo
ma
33
magster
328iC -96
Förmodligen kondensatorn i styrenheten som behöver lödas om. Testa med att ta ut styrenheten och bocka/vrida lite på den stora blå kontakten när acc:n strular. Går den igång då får du värma på kondingen lite eller köpa en ny styrenhet (2000kr någonting).
Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
E det svårt att göra det där själv eller? Bara plocka bort ACC och hitta den blå kontakten eller?

Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
Amirooo: jag hade exakt felet du beskriver, bara göra som "magster" säger och löda om en blå kondensator bredvid kontakten. det är lätt att göra själv, jag kan maila dig bilder på hur jag gjorde om du är intresserad..

NiFE - Nice life
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
eller så lägger jag upp bilderna på nätet, och det har jag gjort NU och dom finns här: Länk ..du ser den blåa kondensatorn bredvid den stora blåa kontakten, bara löda om den och hoppas att det va den som spökade =) glöm inte bort å försiktigt skrapa bort skyddslacken på kortet, annars går det inte att löda!

lycka till

/NiFE - Nice life
Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
tack för bilderna....
ska sitta och försöka med det under helgen =)

tack ännu en gång

Amirooooooooo
Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
En liten fråga till....när jag ska ta ut ACC ...e det ngt jag ska tänka på för att få ut den? Förresten..hur får jag ut den?

mvh / Amir

Amirooooooooo
Dark Rider
har säkert fel men ska inte acc:n stanna när man har det uppnådda tempen å sen starta för att bibehålla den!?

Lyser även AUTO i displayen när auto-knappen valts efter denna reparation?
Kan kanske vara detta fel..
Länk

Mvh
/Bruno
Länk
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
Amirooo: när du skriver att ACn stängs ner, menar du då att displayern slocknar?? ..eller är det fläkten som stannar??
om det displayen slocknar ska du löda kondingen, annars kanske det inte behövs... när du ska ta ut den så är det bara bända försiktigt med en mejsel eller liknande i kanten. den sitter bara med två snäppfästen, tror du kan se dom på nån av bilderna. jag tog ut ramen runt cd-spelaren för att se dom bättre..

Dark Rider: nee.. inte riktigt så funkar den. det vi pratar om e den digitala klimatanläggningen (som kom -95 i tyskland, -96 i sverige) ..så jag antar att du inte har den :)

gorilla: jag vet inte, jag har inget som lyser auto i displayen, därimot har jag en knapp som det står auto på, och bredvid den lyser en görn lysdiod :) ...fast du kanske menar att fläkten ska gå på auto? det gör den alltid, men i vissa bilar så går det att stänga av så fläkten körs manuellt. kan vara å trycka två gånger på auto-knappen ex.

/NiFE - Nice life
Dark Rider
ok..nä ja har ingen i min bil men hadde läst i nåt annat inlägg om samma sak, men ok nu fattar jag =)

Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
NiFE: Näää det är så...min ACC går på....sen slockar displayen helt men det känns fortfarande att fläkten är igång...det är inga problem med det..för det kommer luft och sånt...men jag kan ju inte ändra på tempen...men jag ska kolla under helgen med att koppla ut min ACC och löda om den där blå-kopplingen....hoppas det kommer gå bra...annars får jag väl lämna in den på ngn verkstad så att dem kan göra det åt mig....=)

tack för hjälpen!

Amirooooooooo
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
Amirooo: ja men då va de det felet jag först tänkte mig att du hade, de vanliga felet att den dör. ja du borde fixxa de så fort som möjligt, för min flippade ur helt.. den kunde slå på ACn så de kom typ 16°C luft, eller 32.. llr vadsomhellst, tänkte bara så att du vet ifall du planerat å köra nån längre sträcka :) ..
å de e en blå kondensator du ska löda, ingen koppling :P ((om du inte har fel på kopplingen då)) *haha* :)

/NiFE - Nice life
Hmm... enligt BMW Solna skall det på en korrekt klima även lysa AUTO i displayen när auto-knappen är intryckt. Har sett väldigt få E36-or där det gör det... Vet inte riktigt skillnaden i funktion, nån som vet?
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
gorilla: jag har för mig att det är fläkten som går på auto då, men om din fläkt alltid går på auto så har du nog ingen auto i displayen =) jag har iaf inte de.. och jag vet ingen annan som heller ha de. testa trycka två ggr på auto knappen! man vet aldrig =)

/NiFE - Nice life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.