|
|
|
|---|---|
Wanvis |
går det att byta klockan mot lilla färddatorn? om det går och ngn har en till salu så hör av er |
|
Hej och välkommen. Prova att skriva "färddator" i sökfunktionen ovan och du kommer att hitta trådar som håller dig vaken i flera dygn. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
Wanvis |
men det finns ju inget svar på min fråga.... måste man koppla om massor eller är det bara att plugga in? |
-Daniel- |
det beror lite om den bil är förberedd med kablar för det.. sökte själv det finns en massa trådar som svarar på frågan men du ska alltså hitta kablar där bakom klockan för att kunna sätta dit en färddator hur många kommer jag inte ihåg men har du inte kablarna där bakom blir det både dyrt och lite jobbigt att sätta in en...men varför bara sätta in lilla färddatorn det är väl ingen idé du får ju bara digitalklocka och yttemp mätare....ska du byta så sätt in stora datorn istället det gjorde jag på min förberedd med kablar...men som sagt kommer inte ihåg hur många...men prova ta lös klockan och kolla få lös den är inte komplicerat |
|
Det finns massor om du söker! Här är en länk som beskriver det du är ute efter: Länk Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Wanvis |
Någon som Har till salu färddator obs inga dröm priser!,,,, |
320-325 |
jag har den lilla färddatorn i garaget nånstans är villig att sälja om jag kommer på vart den är ....jag får kolla upp det innan jag säger för mkt men är du intresserad och om jag hittar den så gäller det bud. |
Wanvis |
ok men säg till när du hittat den |
|
för att montera lilla färddatorn behövs inte något annat än att byta ut din analoga klocka, vill du att yttertempen skall fungera så får det antingen vara fördraget med yttertempsensor eller så får du göra det själv (inte svårt) den sista biten om yttertempen och kanske lite annat kan du bland annat hitta här: Länk Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
| pcdoktor: Det står på sidan att man behöver en djupare ram, är detta ett krav? eller går det endå? (e32) | |
|
menar lilla färddatorn. Funderar även på hur det ligger till med tempgivare. har bilen 40 mil härifrån. Men jag har en tjock kabelstam till den analoga klockan. Brukar givare sitta där då? eller är det bara att gå och köpa tempgivarn? |
|
|
Hej! Jag har lilla färddatorn om du är intresserad //David |
|
|
Du behöver inte den tjockare ramen för att montera lilla färddatorn, dessutom går det om du vill att karva i den smala ramen och på så vis få plats med den stora färddatorn, dock blir det bäst med den tjockare. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk För oss Bmwtokar! |
|
|
jag kopplade lilla färddatorn igår... men den funkar inte =( Var bara 2 lampor hela i den.. men displayen bör väl funka endå? Skulle byta blinkersspaken med.. men den hade en extra kontakt på kabeln som jag inte hitta vart jag skulle ansluta. så jag fick den inte att fungera. Som tur är hade jag färdigdraget med tempgivare iaf. :) |
|
|
Det går inte att fjärrstyra lilla färddatorn med blinkersspaken. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Hmm okey.. Jag var på skroten och plockade ur lillafärddatorn + spak. för spaken skillde sig från min. Man kunde trycke den innåt, framåt och bakåt. Men det var väl antagligen för farthållare då?! |
|
|
Farthållarspaken sitter på höger sida under torkarspaken. Det är ingen egen spak till datorn utan en blinkersspak med fler funktioner men den fungerar ENDAST tillsammans med STORA färddatorn! Se min sida för mer info om stora datorn. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke O: Om jag bara har tre kablar till min analoga klocka, är det då bara att plugga in "lilla" färddatorn? Jag förstår att jag måste dra en kabel till yttertemptempvisningen. "Blått blink i backspegeln kan väl inte vara original??" |
|
|
Yokke: Jepp, ska funka. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Tackar Micke! "Blått blink i backspegeln kan väl inte vara original??" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.