|
|
|
|---|---|
|
Har någon monterat MHW´s störtbåge i Z3:an?. Krävs det mycket jobb eller är det lätt sak?. | |
|
Det var ganska mycket jobb, kan visserligen vara så att jag valde att vända bågen på fel håll. På ena sättet går sufletten fritt men det går då inte att öppna luckan mellan stolarna. Så jag valde att vända på den och fick således problem med att sufletten tar i. Detta löste jag genom att gröpa ur plasten i de två tornen där bågarna sitter fast, så mycket att sufletten går fritt. Det var detta som innebar ganska mycket jobb, annars var det jätteenkelt att tryck ned fästena/pluggarna i hålen på bilen och spänna en bult på varje sida. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
|
Hej Fredrik, Tackar, Har du möjlighet att skicka en digital bild till min mail. Bilden som jag har hittat på nätet visar just inget. Mvh Hans R Montrealblå naturligtvis. |
|
|
Fredrik: Din störtbåge var ju lika snygg live som på bilderna. En liten fundering dock, kan Du öppna facket bakom sätena, ser ut på bilderna som om bågen täcker luckan, kollade aldrig riktigt noga i J-köping. En annan fråga: Finns det någon vindskydd som passar när man har den bågen monterad, det blir ju outhärdligt blåsigt i Z utan vindskydd när man passerar 200km/h... Monterade orginal vindskydd direkt på M'en som saknade det, vill ju kunna köra i +5 grader också utan att nacken pajar totalt. /Caspar |
|
|
Caspar, jodå luckan går att öppna, jag valde att vända bågarna så mittsträvan hamnade bakom luckan. Vilket då gjorde att bågarnas överdel tar i sufletten. Jag tror det klarar sig om man vänder bågarna åt andra hållet, men mittsträvan hamnar då rakt över luckan. Jag hade ju ett vindskydd innan, och det är en väldig skillnad. Har tyvärr inte hittat något som passar MHV bågarna. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
|
Tips vindskydd ! Är det de kromade bågarna ni talar om ? Jag funderar att skära till tre st plexiskivor exakt att passa in i och mellan bågarna. Limmas fast med limpistol eller silikon. Bättre ideer mottages för att kunna montera bort dem (vill man det?) Borde bli riktigt snyggt. Ironman |
|
|
Har sett på en del bilder att det finns frästa "slitsar" i plexiglaset. Sedan har plexiglaset monterats med karborreband. En bra idé då det är mycket lätt att demotera och slipper använda silicon. Hans |
|
|
Har haft liknande ideer, men med något liknande nät/tyg som övriga vindskydd har istället. Precis som xoa skriver så kunde man fästa dem med kardborreband. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
|
Har sett en MX5 med plexiglas insprängd dem kromade störtbågar. Jag observerade att plexiglaset hade små hål borrade som satt med regelbundna avstånd. Vet inte vad det skulle fylla på för funktion, kan inte ens gissa men ksnaske har det nåt med vind draget att göra? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.