|
|
|
|---|---|
|
Har "stora" stereon i min bil med H/K och navigator osv. Vill nu att den skall låta mer! Men... Jag vill inte bli av med navigatorn. Hur går man till väga för att uppgradera med befintlig huvudenhet? Är det bara att åka till närmaste ljudbyggare och ge dom en bunt pengar, eller går det inte att bygga med orginalenheten kvar? | |
|
Allt du behöver veta! :-) Länk /RS2 |
|
|
Tack! Läser för fullt... |
|
|
RS2: Är allt bra annars?länge sen vi hördes vid:) Finns texten i MPEG-2??? |
|
|
Det VIKTIGA att känna till (vilket få "professionella" bilstereoinstallatörer verkar veta) är att huvudenheten i E46 (oavsett Std, Hifi eller H/K) har en balanserad utgång. En balanserad signal är nästan alltid att föredra (i synnerhet i en bil med all störande elektronik) framför en vanlig lågnivå eller högnivå. Problemet är att inte så många bilstereoslutsteg accepterar balanserad signal. Jag rekommenderar som alltid Soundstream. Kostar lite mer än MDS och liknande skräp, men en M3:a borde vara värd bra prylar. Titta även på dessa sidor: Länk Länk |
|
| Har "uppgraderat" min och det poppar på ganska bra. Byggaren är en kille i Borås som har god erfarenhet av E46-coupéer(han har en själv). Säg till så kan du få lyssna vid tillfälle. | |
|
cyberkalle: Låter mycket intressant då jag bor i Borås lilla förort ;) Så Sebbe du har med tänkt att bygga ljud? |
|
|
cyberkalle: Vem gjorde detta åt dig, några bilder? ___________ Hamann Ljuddämpare, Hamann Competition läpp, KW Coilovers v.2, SSR GT3 19" |
|
|
ZxD: Länk Vill du ha bilderna till din adress i presentationen, annars maila mig en ny. |
|
|
cyberkalle: Ja tack! Tack igen;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.