|
|
|
|---|---|
|
Har monterat i min racestol nu i helgen. Fick för ett par veckor sedan nedslag på handbromsen. Det har jag åtgärdat och tänkte åka till baka denna vecka och återbesiktiga. Vid första tillfället hade satt min vanliga förar stol i. Kan dom säga nått om sportstolen när jag åker tillbaka för att återbesiktiga? För dom ska väl bara kolla det som jag fick nedslag på vid första tillfället? Mvh Johan | |
ant |
Den går igenom. Hur löste du själva monteringen av stolen? Har du orginalunderrede monterat? ======== Min bil: Länk |
|
En efterkontroll är att betrakta som en helt ny kontrollbesiktning. Det finns alltså inget som hindrar att du får nya anmärkningar. Förutsatt att stolen inte påtagligt försvårar i och urstigning eller hindrar bältets funktion ska det inte vara några problem... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det är ju lite krongligt att ta sig ur den. Men bältet vet jag inte.. Man får ju på sig bältet, men hur det sitter vet jag inte.. Lika bra att sätta tillbaka den gamla stolen.. Inte så jobbigt. |
|
ant |
Av ren självbevarelsedrift skulle jag se till att bältet sitter som det borde om jag var dig! Har du uttag för 4-punktsbälte i stolen? Använder du orginalunderrede till stolen? ======== Min bil: Länk |
|
Bältet måste ges möjlighet att ligga intill kroppen. Racestolar är ofta långt frambyggda på sidorna för att ge bra sidostöd, detta kan medföra att bältet hamnar långt från kroppen. Detta är direkt lifsfarligt och således inte heller tillåtet! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
ant |
Det går att lossa bältet och dra det igenom stolens uttagshål för 4-punktsbälte och på så sätt få det att ligga an mot kroppen. C.Douglas: Jag är lite nyfiken på hur du löst montaget av stolen. Vad har du fäst stolen i? ======== Min bil: Länk |
|
Sorry ant att jag inte svarade på det förut. Jag har fäst den i vinkeljärn som jag sedan dragit fast i orginalunderredet med bultar. Det sitter bra och verkar hålla bra. Ser inte så bra ut, men det gör väl inget? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.