|
|
|
|---|---|
|
Hej, köpte i dagarna en 316i -92 (e36) som varken har servo eller c-lås. C-lås kan jag förstå om det inte var standard, men servo?? Någon annan som stött på en e36 utan servo? ___ Länk | |
|
Tror ikke det finnes noen bil fra -92 som ikke har servo. Har du sjekket olja til servo-olja? Er det tomt for olje kan den slutte å fungere. Ihvertfall delvis, for det har jeg selv opplevd (ikke på bmw). |
|
|
Köpte bilen nyligen så jag har inte hunnit utforska motorrummet riktigt ännu. Men det finns inte en antydan på servoverkan nånstans. Inga ljud eller känsor i ratten... ___ Länk |
|
|
Prøvde å finne noen gamle tråder, men det var ikke mye å finne om servo. Virker som at läckande servo er en vanlig feil på e36. En stilte frågan "tyskimportert 316 '92 utan servo?" uten å få noe svar. Tyder kanskje på at noen har opplevd problemet før deg? Kan det være noen reim (til servopumpa) som har dødd? Leste om noen som har hatt problemer med for slakk reim (oljuder og dårlig virkning av servo). Noen annen ekspert får ta over her, jeg trer av. |
|
|
På svensksålda bilar var det iallafall standard med både Servostyrning och Centrallås. Osäker på hur det är med importbilar dock. Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
| Min -91 316 E36 hade varken servo eller c-lås - men den var inte heller svensksåld. | |
|
Om det skulle sitta en servopump där som inte fungerar så skulle bilen bli enormt tungstyrd, känner du ingen servoverkan så finns det nog ingen.. (även jag har servo och c-lås, svensksåld) |
|
|
Har kollat idag. Ingen servopump... Tack för alla svar. ___ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.