|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ja, som rubriken säger, min miltalsmätare har stannat. Det är en 535IA -89 och trippmätaren funkar som vanligt så det borde ju inte vara någon wire. Det enda som jag har gjort med bilen innan är att koppla in ett slutsteg å en baslåda, men det tycker jag inte borde ha med det att göra. PS. ibland flippar hela check kontrollen ut... blinkar å kommer masa tecken och så... *snyft* Så finns det någon som vet vad det kan vara och hur / var man kan fixa det så skulle det vara bra... Gärna nått ställe nära Malmö. Tack på förhand! | |
Gold |
Standardfel på e34orna ialf, har samma på min, 29960 har min stannat på. |
|
JA... precis samma har min stannat på... men hur fixar man det?? och blir det inte problem på besiktningen om man har samma värde 2ggr?? |
|
|
Vid en kontrollbesiktning matas bara mätarställningen in på protokollet. Det görs ingen värdering av om det är bilens verkliga körsträcka, eller någon kontroll mot tidigare inmatade mätarställningar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
OK... vad tror du försäkringsbolaget säger när man skriver i samma år efter år då :P Fortfarande ingen som vet hur man fixar det ??? Tack... |
|
|
sök lite... har för mig att det finns en tråd om det, att det gick uppgradera på nåt vis... Diesel-räsern |
|
|
Har letat nu i en halvtimme (ujj va mycke) men jag hittar ingen bra tråd =/ Vad är det man uppgraderar då?? färddatorn eller?? (man tycker ju att det inte borde gå å uppgradera miltalen...) |
|
|
Länken är till E32, men det är säkerligen samma till E34:an... Länk Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
sicket sjukt problem. och att om man byter så börjar den från 0 måste gå att programmera in org km-stand. ;-) Snart 410 hk 622nm |
|
| Hmm, om man gör det hoss BMW så borde dom ju fixa så miltalet stämmer... Annars vore det ju FUSK, suck... det kanske är vanligare än vad man tror att miltalen ej stämmer på dessa bilar, eftersom de går fortfarande så pass bra fast de har gått så långt. | |
| Det går att programmera om den nya pluggen, men det kostar extra, Det som du får av BMW är ett intyg på att den är bytt pga att "spärren" 29960 mil är uppnådd. Men på en bil som har gått 30k mil, så ser man ju på skicket att den inte har gått 0 eler liknande som den nya mätaren visar, och efter ytterligare 10k mil så borde det inte vara allt för svårt att se om den gått 40 eller 10k mil.... Dessutom gäller det ju bara bilar före 89 och på såpass gamla kärror skall man nog gå mer på skicket än på miltalet i sin bedömning. | |
| Jo, det är ju sant... men tror du check kontrollen kommer att sluta "flippa ut" då?? för ibland så ser den helt skum ut... massa tecken å siffror som "dansar" omkring =) | |
Nilssen |
// OxieJP // Hmm,är din 535i mörkgrå?Har nämligen sett en sådan här i Oxie! Har en bra mek i Fosie som heter Håkan (kör dragracing). Han har sin verkstad vid BMW-Fosie,gatan bakom om man kan säga så.Jag kan ju visa dig eller så kan Getrag visa dig,vi har nämligen samma mek.Han är grymt duktig och kompetent och dessutom har han humana priser!!! |
|
Mja.. den är ljusblå... Tack för tipset.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.