AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.797

Slitet skinn i förarstolen !

Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Hej, jag har en 900 Talladega -97 som är i väldigt bra skick bortsett från förarsätet där skinnet börjar bli så pass slitet att det tär på bilens helhetsintryck, jag vet att det inte är skinnet i sig som spricker utan färgen på skinnet.

Ska sälja bilen till våren till förmån för en BMW, då lär skinnet inte se bättre ut, tror ni man kan få tag på ett nytt säte på skroten eller kan man byta bara klädseln eller går det kanske att göra i ordning skinnet så det blir som nytt ??

Färgen på skinnet är cremébeige typ.....

Skulle bli mycket tacksam för lite tips och idéer

/Martin
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Det finns speciella lädervårdsprodukter som åter-färgar lädret.

Finns även olika sorters skinnvård: Länk exempelvis.

Du kan även höra med en bilrekondare om de kan fixa det till dig.

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
mattematte
jag tog skokräm på mitt svarta skinn nu ida det var så slitet att färgen hade gått bort blev kannon prova på ett litet område först

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Man kan måla om skinnet.
Har ett sånt projekt på gång med min granne (som driver rekondfirma i Täby), tänkte försöka dokumentera detta. Jobbet kommer att utföras av ett proffs som jobbar med skinn och det ska bli intressant att se hur det går. Blir det ett bra resultat tänkte jag skicka "storyn" till Power-crew och se om denna kan platsa som reportage...
Vad jag vet om renoveringen av skinn är att den nya färgen sprayas på efter att den gamla till stor del avlägsnats varpå den fixeras. Vi får se hur det blir. :)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Skokräm låter ju lagom smart, kul att sitta i den stolen sen med vit skjorta eller liknande...
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Skokräm används flitigt på några rekond-firmor i Skåne med väldigt lyckat resultat. Jag ställer mig skeptisk till det men jag ska testa.. Får se hur det blir :)

"sex bakom ratten...gärna

Med vänliga hälsningar Patrik A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.