|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Nilssen: M5:an är redan indragen. Får nog vänta lite tills den nya M5:an kommer. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Nilssen: kan förstå dig om du kommer ifrån den familjen med de bröderna.. Har en Brorsa jag som är Adi Fantast.. men gillar BMW.. fast gissa om man får höra att RS4 och RS6 är de bästa och inte M3 och M5.... Skita jobbigt då man vet att det inte är hären på täppan längre.. Fast nu bugar jag för CSL.. Men för mig så finns ju inte mercedes då de ligger bortom mig och min brors och alla andra jag tjänners sinnen.. så jag slipper dem *puhhh* Men sen är jag ju nu mera err rejsa.nu fan med :D hehe Länk |
|
Nilssen |
Vet inte hur Ni är funtade - jag är en ganska enkel människa som ääääääääääääälskar bilar och att kööööööra!!!Oavsett om det är cruising eller om jag är på stampar-humör! Hoppas att Ni har förstått vad jag menar med mina inlägg. |
|
Nilssen: Jo då.. Och vem älskar inte att köra!?! Men jag gillar inte att åka rakt fram lika mycket nu mera så lappen alltid ligger i risk zon på de vägarna! Länk |
|
|
Visst Nilssen; när jag läser det inlägget förstår jag dig lite bättre. Detta kanske för att du förklarar din antipati mot BMW i det inlägget till skillnad från de tidigare. Och när det gäller självrannsakan; jag har inte kommit med några påståenden jag inte står för själv. Och att rannsaka dig, nej du, läs mitt inlägg en gång till så ser du frågor och möjliga slutsatser som kräver förklaring. Har jag tolkat dig fel om jag tror att du våndas över att det märke som du alltid ser upp till inte, helt plötsligt, kan hävda sig på pappret, och du saknar tillräcklig märkeslojalitet för att kunna älska BMW trots detta; dvs tvivlen har satt in? Jag lider med dig.. Mitt tips till dig: läs igenom alla dina inlägg enbart i denna tråd, så förstår du var mina (möjligtvis förhastade?) slutsatser kom ifrån. Mbolo; Nu förstår jag inte dig riktigt?..Ekvationen är enkel: M-B proklamerar Mobile Life för 30 år --> Folk blir imponerade och lugnade map garantiåtagandet från M-B --> Folk köper M-B, dels för att a. "Bilen MÅSTE ju vara så bra för att dom vågar ge 30 års garanti på den!" b. "Skulle något gå fel, har jag ju 30 års garanti, hurra!" --> M-B tjänar pengar på fler sålda bilar --> M-B thänar ännu mera pengar på att ALLA servar sina M-B hos en auktoriserad märkesverkstad ALLTID (nåja, 30 år) --> Bilarna håller, de facto, bättre pga fackmannamässig service under alla år --> Omvärlden ser detta, och vill också köpa M-B, för "dom verkar ju hålla så mycket längre!" --> M-B tjänar ännu mera pengar --> Vissa kunders bilar håller inte, de uppsöker verkstad --> M-B bekostar detta ur en, vid det här laget, pengastinn börs osv osv. Om någonting i detta verkar motsägelsefullt för dig, får du gärna upplysa mig om vad det är? Tack för din tid, om du läste så här långt. ___ BMW CS #5221 |
|
Nilssen |
theprophet,,, Hehe,ja,lappen har hunnit flyga 2 ggr för denna grabben. Ironiskt nog var det med en Mercedes första gången(280e-185hk-82mod). Var ute en sväng nu och körde och fick syn på en Cayenne bakom mig!När vi ändå snackar om lyxbilar så att säga...fin bil det där...mycket fin dessutom!Till och med Porsche vågar-eller-dom kanske är tvungna till att söka ny mark? |
|
Nilssen: Jo det är nog så med just Cayenne.. Lär väl vara en enorm marknad i USA för Extrema SUV:ar. Själv har jag fått ha kvar lappen efter mina strapatser.. och nu är det sällan jag överträder! Fick en fin tankeställare.. sen är jag i ett enormt behov av min lapp (whiplash skada) Så då fick det bli ett Racing cert i helgen så jag hjälper till att undvika borttappandet av lappen =D Länk |
|
|
Sani: Vi diskuterade tilltron till den egenproducerade bilen. Om MB inte haft någon vidare tilltro till sin kvalitet (vilket jag hävdar att de har), skulle de inte erbjuda Mobile Life. Att det generar en positiv spin- off är ju relativt uppenbart, men det är inte så enkelt att man bara kan tjäna pengar på att lova högt & lågt. Om kvaliteten är sviktande blir resultatet mycket stora kostnader för koncernen. Sådana kostnader skulle dessutom öka kraftigt ju fler bilar som säljs (såsom i ditt exempel) och det under en mycket lång period. På längre sikt skulle det få katastrofala följder inte bara kostnadsmässigt för koncernen, men även för försäljningen. Detta eftersom kvaliteten på bilarna inte skulle motsvara den nivå som förväntas oavsett garantier, och kunderna då skulle utebli på det långa loppet. Att herrarna i Stuttgart skulle tänka så kortsiktigt sätter jag inte mycket på.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
MB har en fin garanti om det stämmer som nu någon sa.. men det blir då ännu svårare att köpa beggad MB då man verklgen måste veta om historiken stämmer.. men det är väl samtidigt en bra grej då.... Sorgligt nog skapar det även kanske två klasser beggade MB... Länk |
|
|
Kan juh lägga in en liten notis att BMW verkade vara lite rädda där ett tag att släppa för extrema bilar (M8 utvecklades men lades ner för den var för extrem tyckte nån BMW chef) och det har troligtvis hållit tillbaka utveckligen ett par år, men nu verkar BMW insett sitt misstag och försöker hinna ikapp? med bland annat nya m5an, m6an osv men dom verkar juh hålla tillbaka oxå genom att inte stoppa m5ans v8 i nya m3an lr någe sånt, det sku juh lätt kunna få den lite extremare då, men jag fattar mej inte riktigt på det där så man kan juh bara spekulera varför dom göra lite konstiga val ibland.... |
|
Nilssen |
// mbolo // Luktar lite Hästens-reklam över det hela!!!Livstidsgaranti på sängen tror man - gäller bara fjädrarna och dom går aldrig sönder.Såg det på Plus för någon månad sen. Men om Mercedes har en sådan garanti kan man ju alltid undra över varför Bmw har fri service i 8000mil?Allting är ju som bekant inbakat i priset när man väl köper bilen.Tror i dom här fallen när det gäller Bmw och MB att dom är säkra på att grejorna håller. Nu tror många att Bmw bara vågar ha 8000 mils fri service och att dom bara håller i 8000mil och undrar-men vad händer sedan då?Får beg-bils-köparen allting i nacken efter 9-10 000 mil? I vissa fall ja och i vissa fall nej! Så är det med bilar.Vissa bara byter olja och tutar och kör medan andra ( jag själv ) får betala dyra räkningar hela tiden och får höra -----sick´et oflyt du har asså!!!Det är lite gambling det där med att köpa begagnat.Min var t om M-testad och en ägare-som om det skulle vara någon tröst säå här i efterhand?! Men vad hjälpte det?Nada!!!Det där med garantierna tar jag med en nypa salt,när det kommer till kritan får du säkert problem ändå-dvs-när garantin skall börja träda i kraft på verkstaden försöker dom alltid att slingra sig med dittan och dattan. Been there - done it! |
Nilssen |
// sani // "Har jag tolkat dig fel om jag tror att du våndas över att det märke som du alltid ser upp till inte, helt plötsligt, kan hävda sig på pappret, och du saknar tillräcklig märkeslojalitet för att kunna älska BMW trots detta; dvs tvivlen har satt in? Jag lider med dig.." Ungefär där står jag för tillfället----Sani,förutom: Jag saknar ingen märkeslojalitet,men annars satt den rätt så fint! |
Nilssen |
Menar: Har ett lite bredare synfält och är mer öppen för andra bil-märken - men gillar Bmw...också! |
|
mbolo; jag är övertygad om att M-B:s bilar ligger bland de högsta i kvalitét, men jag tror inte det är ngn större skillnad mot ex. BMW, Audi och framförallt Lexus? Att BMW har den fria servicen i tre år alt. 8000 mil - i Sverige end? - är TROR jag, först och främst för att slå sig in på den svenska marknaden. För att kunna göra detta måste man slå ihjäl en gammal tes som går ut på att BMW är svindyra att äga.. Jag vet inte om du minns för 10-15 år sedan (?), när BMW införde detta + sänkte sina reservedelspriser med först 25%, och sedan ytterligare, lite senare. Detta bidrar naturligtvis i allra högsta grad att dra ner milkostnaden i tester typ Teknikens Värld mm.! Nilssen; "Har ett lite bredare synfält och är mer öppen för andra bil-märken"...jasså. OK, så om man gillar BMW är man inte öppen i sitt bilval? Mina senaste bilar har varit Audisar och Volvos, så tillåt mig att småle. Har du läst igenom dina inlägg än? När du gjort det, inser du nog att man, om man uppskattar BMW och är märkeslojal (som du påstår att du är), inte stormar in på ett forum ägnat för BMW-fantaster med meningar i stil med "Bye Bye Z8", "BMW har ingenting att sätta emot" "frågan är om M6 kommer att ha det heller" osv. Detta tyder ju på en vilja att belysa BMW "svagheter" - vill man göra det om man är "märkeslojal"?! Men ärligt talat, visst förstår jag vad du menar. Jag kan själv känna att BMW borde vara "värst", likadant som jag känner att det är synd att Volvo (som jag jobbar för) inte är det... Men det skulle ta bra många år och ett antal "misslyckade" bilgenerationer från BMW innan jag, som du, offentligt kastar in handduken och försöker betona BMW's brister som bilfabrikant. Det gäller att stå på sig och inte falla offer för grupptryck, hur tror du Alfisterna hade överlevt i det här landet annars?... :-) ___ BMW CS #5221 |
|
Nilssen |
// Sani // Först och främst vill jag säga ett par saker till dig: Jag stormar inte in på Bmw-Power och skriver ner Bmw på något sätt.Man kan väl kritisera sitt egna märke utan att bli kallad för en massa grejer - Sani-eller hur??? Om du läser mitt första inslag så lär Du väl förstå vad detta egentligen handlar om?Om inte- ja - då kan jag inte hjälpa Dig på något sätt. Det där med att vara märkestrogen hit och dit vet jag inte hur Du resonerar om egentligen.Måste man vara beredd på att döda för märkets skull eller? Man får den uppfattningen om Dig i alla fall. Jag själv tycker om Bmw för att jag helt enkelt - tycker om den!Mycket enkelt. Vet inte hur jag skall förklara detta för Dig - Sani - men: Man får mycket bil för pengarna om man säger så. Sugar Ray är den bästa boxaren -pound for pound,Bmw är den bästa bilen-krona för krona-i alla fall för mig.Orkar inte förklara alla plusen/superlativen men det är inte det tråden handlar om-det handlar fortfarande om att Bmw inte har något att sätta emot i toppsegmentet!!! Det där med att Z8:an är totalt - kopiöst chanslös mot SL55:an står jag för-anyday-för det är den-utan DISCUSSION! Och,frågan är ju självklart: Kommer M6:an att kunna sätta emot något mot CL65? Det är ju en självklar fråga för mig i alla fall. En sak till - Sani - du nästan idiotförklarar mig när du säger: "Har du läst igenom dina inlägg än?" Sani-jag vill inte sjunka till den nivån genom att förlöjliga någon här inne - men - i ditt fall gör jag ett undantag: Du kan väl börja med att läsa mitt FÖRSTA INLÄGG INNAN DU SKRIVER NÅGOT I DEN STILEN NÄSTA GÅNG! Och läs det innantill.Ok? Vidare skrev jag att nya M5:ans effekt på 500hk nästan bleknar mot monstret från MB och då har den inte ens kommit ut på marknaden än-M5an asså! Sani - ett gott råd - innan du ber mig att läsa innantill: Vidare skriver Du att jag har kastat in handuken???Va?Vad menar Du med det? Denna grabben har aldrig kastat in handuken för någon/något-----LÄR DIG DET-SANI!Har aldrig gett upp oavsett vad det gäller.Tråden handlade om att Bmw har -NADA-NIENTO-HICHI-NISTA-INGENTING-ZIP ZERO i det övre segmentet att komma med mot MB!Visst,jag kanske låter uppgiven och desperat,men,ärligt talat,alla dessa modeller man har sett som florerar i tidningarna kommer ju inte en sekund för sent.Om du läser mina inslag lite "bättre" så kanske Du kan se vart jag vill komma till,om inte,sorry,Du lär väl se det snart! Gör du det först - asså - LÄS INNANTILL -SANI!!! |
Nilssen |
Måste citera Mbolo först: "Nilssen: Tror samtliga här inne på forumet kan hålla med om att MB:s nya program är mer än imponerande, oavsett om det gäller bankörning eller rattlåskörning. Personligen skulle jag nog hellre ta en drink och se en långfilm i baksätet på en S55:a på ringen än en CSL, men när det handlar om att hur bilen är att köra vågar jag inte uttala mig om förrän jag fått tillfälle att jämföra dem båda två." Det var grymt sagt. |
Nilssen |
Det verkar som om Vi är på helt fel våglängd när det gäller om vad som är tråden här? Skriver det med stora bokstäver denna gången då? 1/NYA M5:AN ÄR PÅ VÄG UT MED EN V10-500HK.DEN HÄR BILEN BLEKNAR LITE MINDRE MOT E55:ANS-500HK. KOMMER SÄKERLIGEN EN E65 LAGOM TILL M5:AN KOMMER? Vidare: 2/NÄR DET GÄLLER BMW:S 7-SERIE SÅ HAR DEN INGETING ATT SÄTTA EMOT S65:AN VARE SIG DET GÄLLER EFFEKT ELLER TOPPFART. Det var länge sedan Bmw kom med en dräpare i det här segmentet. 7-seriens sista dräpare som demolerade S-klassen var ju tveklöst E32:an när den kom. Vidare: 3/ Z8:AN HAR INGENTING ATT KOMMA MED MOT SL55:AN. Det här segmentet domineras totalt av MB och det ser inte ens ut som om Bmw kommer ens att försöka med någon annan modell! Blir ju en SL65 som bekant också. Vidare: 4/STORA ÖVERFLÖDIGA COUPÉER SÅ SOM 850CSI HAR BMW INGET ATT ERBJUDA IDAG.SOM BEKANT SÅ HAR JU MB CL65:AN I DEN KLASSEN-KLART JAG TYCKER ATT M6:ANS EFFEKT PÅ 500 HK BLEKNAR LITE MOT BITURBON PÅ 612HK/1000Nm- OCH DEN HAR INTE ENS KOMMIT UT-M6;AN ALLTSÅ. Så som jag ser det så har jag tagit med toppskiktet hos respektive Märke! Eller hur? Ser någon ett mönster här??? Jo.Jag gör! Är jag ensam om det? |
|
Nilssen; Ja nuu förstår jag, när du skrev med STORA bokstäver. Jag kan nämligen inte förstå di små! Jag idiotförklarar ingen, det enda jag ville åstadkomma var att få dig att inse det lite väl provocerande tonfallet i dina inlägg, nåväl - jag blev provocerad. Basta... JAG kastar in handduken nu, då jag inte vill bli ovän med någon över något så löjligt som brister i kommunikation, avslutar med en kort fråga bara (invandrarbarn och allt som jag är): - Är inte all läsning på det här forumet "innantill"?... :-) ___ BMW CS #5221 |
|
Nilssen |
Innantill och innantill,jag kan mina inlägg - UTANTILL !!! |
Nilssen |
ps: Är själv "invandrare"! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.