|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla Nu e jag LITE less. Skulle ut åmecka med 750´n. Men jag kommer inte in. Batteriet verkar helt slut, Centrallåset dött. Tänkte,inga problem, då jag haft en 518 så gör jag som med den. Passagerarsidan. Men inte, nyckeln rör sig icke en milimeter. Vad tusan gör jag nu??? | |
|
Prova bagage luckan Det är inte dom höga farterna som dödar det är dom snabba stoppen |
|
|
Ja, jag kommer in där, men sen då? kan man ta sig in i kupe´n därifrån? |
|
|
Lägg ström på innerbelysningen. Kolla vilket som är plus och vilket som är minus först bara... Automat är bekvämt |
|
|
Jag har lagt på ström, men antar att man får sas ladda ett tag. Inget händer ännu. Andra belysningslampan lyser när jag slår på laddaren. Ska väl vara tecken på liv i elsystemet iaf. Det finns ju en tredje lampa oxå strax bakom, eller i "taket" på baggageluckan, det är väl inte den va? Gud jag vill in i bilen. |
|
|
Det borde fungera att nödöppna låset på ena eller båda framdörrarna. Alltså hålla ut handtaget och vrida på nyckeln. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Efter en stunds laddning då eller? Kneppigt att på passagerarsidan att nyckeln inte alls går att vrida det minsta. Hur länge kan man måsta ladda tror ni? |
|
Svärd |
Inte helt ovanligt om man aldrig använder nyckeln i låset att de kärvar ihop och man kommer inte in utan fjärren. Och hur ofta låser man upp från passagerarsidan?? Har du testat nödöppning på förarsidan? //Martin |
Paap Reeder |
Hej! Lyft handtaget på förar eller passidan och vrid upp knappen med nyckeln. Deadlockläget på bakdörrarna kan Du dock endast låsa upp med '"ström" MVH /// Paap R |
735 |
RonnyL! Hade precis samma fel på min 735, va ett jävla ståhej innan jag fick upp min dörr med samma fel som dig. Dock är min bil utrustad med BMW orginallarm (urkopplat), samt även ett Touch gard larm. Detta gjorde att det gick extra trögt att vrida runt nyckeln. Pröva att vrida nyckeln ett steg (framåt!) (som vanligt om du öppnar bilen med nyckel), lyft sedan upp handtaget, då borde det gå att vrida nyckeln ett steg till så att låscylindern hoppar upp. Detta gick iaf på min bil på passagerardörren ( det när "regeringen" som vågade ta i lite mer tröttnade på detta). Ett tips kan sedan vara; att när du sedan laddar batteriet och har bilen i ett garage, att du låter en ruta vara öppen då killarna på BMW lyckades låsa sig ute från bilen vid detta moment... Hoppas d löser sig! Calle |
|
RonnyL! Pilla bort strålkastarsargen vänster sida. Det räckert att bända på undersidan innanför helljusstrålkastaren. Ta en lång spårmejsel så kan du pilla upp motorhuvslåset. Voila! så kan du koppla ström på startkabelanslutningarna och låsa upp din bil. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.