AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
659

problem efter halvtank

Tjenare, jag har ett problem med min bil, efter halvtank, mellan 15 och 30 liter så dyker det upp lite problem. Bilen börjar gå ojämnt för att senare dö helt.
Väntar man 20 minuter startar den men går som en påse nötter, tankar jag upp fulltank efter detta så fungerar den klockrent. Vad kan vara fel? dieselpumpen?

Det är en 525 tds -96'a
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Länk
Tackar för svaret, men inläggen där gav mer frågor än svar, några fler ideer?
sm
1
smej
325 tds -95
det är för pumpen i tanken det har jag varit med om.
Njuren
Jag vet felet.Vetefan om din bil har 2 bensintankar som min gamle e36a hade.Det är nog inte pumpen de efel på.Det e flottören.Plocka upp den ifall den ligger i tanken breve pumpen o kolla så inte det ligger en plastbit på botten av tanken.Den ska isf klickas på i ändan på flottören.Kolla me ficklampa eller känn efter med hela armen som ja gjorde haha.Ha de
Njuren
Tilläga att Din bil dör pga av att det inte "finns bensin kvar" fastän du har en halvtank kvar.men den suger inte upp den,pga av flottör felet.Hoppas de ordnar sig!
Njuren
Tilläga 2,när bilen stannat en stund o sen går igen e de pga att den går på dropparna som runnit ner sen tankar du ju upp den.därför går den igen.PEACE
Grejjen är den att jag bytte pumpen innan du skrev dina inlägg ovan, och problemet är ur världen..
Njuren
Jjaha,de va ju bra att det fixa sig.Själv hade ja ett helvete tills ja kom på mitt problem.

Ha de!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.