|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet(er) av hur tar man bort dörrlister i nederkanten på M5 -92? Med dörrlist så menar jag de ganska smala listerna(lackade i bilensfärg) som sitter i nerkant på varje dörr, INTE de svarta dörrlisterna som har till uppgifta att skydda emot dörruppslag.. Tacksam för tips. | |
|
Ta en plastkil/räbit,, eller nått som du kan knacka på. Slå sedan ner dem försiktigt, lite i taget utmed hela listen. De kan böja sig lätt om du drar i dem. |
|
|
Böj listen in mot bilen och dra rakt ner... Är ett H-vete att få dit den sen kan jag lova... /Jimmy Länk |
|
|
Dessa bör man nog byta efter att ha monterat bort, blir lätt böjda och kan nöta mot lacken i tröskeln. //HD91 ____ E34 M5 Limousine register |
|
|
De e bara o dra rakt ner...rätt så mycket:-).Kruxet e att de oftast blir lite böjda när man tar dän dem....nya kostar ca 400:-/st hos BMW...Har själv precis köpt nya lister runtom både i nederkant o de mitt på inklusive diverse fästen mm....Kostnad: över 4000:-...Jättekul...men snyggt blir de.... |
|
|
Tjena Dessutom får du lacka dom nya listerna men det blir ganska bra med bmw s sprayburkar glöm inte en massa klarlack bara mvh Frippan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.