|
|
|
|---|---|
viobebe |
Det var en helt ny M3 CSL som körde i Aken i GBG i fredags, killen drog i väg med LC minst tre ggr, roligt att se den för första gången på ett streetrace. |
|
Nårra streetrace i GBG???? Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
hoppas att han kommer till falkenberg idag också då det hadde ju varit en höjdpunkt att se han köra med csl:en. idag kommer dom att köra 201 meter på falkenbergs motorbana. Länk |
|
| Hoppas han köpt den med mer i tanken än att bara köra streetrace. :) | |
|
Streetrace med en CSL??? Nej, nej... :( "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| Låter kanske inte så smart att köra streetrace med en splitter ny bil. Eller man behöver kanske inte köra in bilar nu för tiden? | |
| Det tar ju inte ens en vecka att köra in en BMW ju! | |
|
xian78: M3 måste köras in 200mil sen första service och ja det kan i vissa fall bara ta en lång helg att köra de första 200milen..... |
|
| Ok, är för fattig för att veta något om såna saker (=. Jo hade jag haft en sån skulle jag nog också klarat 200 mil på en helg utan problem. | |
|
Det skadar nog dock inte att ta det lite smålugnt de första 750-1000 milen skulle jag tro. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Hagalund2306. Det stämmer man ska sakta men säkert öka hastigheten man ska INTE ha gasen i botten de första x-antal milen och inte köra under längre perioder över 170km/h etc finns en dekal vid fram doran. Ps.Hagalund2306:var du på mässan i helgen och i så fall vad tyckte du? |
|
|
starre: Ingen mässa för mig denna helgen. Den har dedikerats till golf, mek och damer. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
En del säger ju att det finns ingen inkörningsperiod längre. Eftersom man kör alla motorer i bänk innan man stoppar ner dem i bilen. ___ |
|
| Lite vill man ju ändå köra in den. Körde enl. dekalen i rutan de första 200milen, sedan kan det nog hända att man gasade lite mer än det stod. Svårt att hålla sig... Man har ju ändå avverkat 2000 mil sedan i mitten av maj nu! | |
|
Hagalund2306: ok S 328 R: Som jag nämde tidigare så bör/måste man köra in M3an kan vara annurlunda gentemot icke m bilar. Har för mig att man justerar vanos,byter olja etc etc efter de första 200milen. Imola: Ska du byta eller bara utöka ditt bil innehav? |
|
|
starre: ja, det jag sa gällde ju inte m-bilar som du säger...det är mer allmänt. ___ |
|
| Byta? Nej, har två bilar i familjen nu bara... | |
| Byta? Nej, har två bilar i familjen nu bara... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.