AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.054

M3 CSL i Göteborg

viobebe
Det var en helt ny M3 CSL som körde i Aken i GBG i fredags, killen drog i väg med LC minst tre ggr, roligt att se den för första gången på ett streetrace.
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Nårra streetrace i GBG????

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
208
nöjdet
530d Touring-99
hoppas att han kommer till falkenberg idag också då det hadde ju varit en höjdpunkt att se han köra med csl:en. idag kommer dom att köra 201 meter på falkenbergs motorbana.

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hoppas han köpt den med mer i tanken än att bara köra streetrace. :)
852
Sörpan
325xi -02
Streetrace med en CSL??? Nej, nej... :(

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
8
xian78
M3 Cab -96
Låter kanske inte så smart att köra streetrace med en splitter ny bil. Eller man behöver kanske inte köra in bilar nu för tiden?
Det tar ju inte ens en vecka att köra in en BMW ju!
xian78:

M3 måste köras in 200mil sen första service och ja det kan i vissa fall bara ta en lång helg att köra de första 200milen.....
Visa användare
8
xian78
M3 Cab -96
Ok, är för fattig för att veta något om såna saker (=. Jo hade jag haft en sån skulle jag nog också klarat 200 mil på en helg utan problem.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det skadar nog dock inte att ta det lite smålugnt de första 750-1000 milen skulle jag tro.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Hagalund2306.

Det stämmer man ska sakta men säkert öka hastigheten man ska INTE ha gasen i botten de första x-antal milen och inte köra under längre perioder över 170km/h etc finns en dekal vid fram doran.

Ps.Hagalund2306:var du på mässan i helgen och i så fall vad tyckte du?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
starre:
Ingen mässa för mig denna helgen. Den har dedikerats till golf, mek och damer. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
En del säger ju att det finns ingen inkörningsperiod längre. Eftersom man kör alla motorer i bänk innan man stoppar ner dem i bilen.

___
Lite vill man ju ändå köra in den. Körde enl. dekalen i rutan de första 200milen, sedan kan det nog hända att man gasade lite mer än det stod. Svårt att hålla sig... Man har ju ändå avverkat 2000 mil sedan i mitten av maj nu!
Hagalund2306:

ok

S 328 R:

Som jag nämde tidigare så bör/måste man köra in M3an kan vara annurlunda gentemot icke m bilar. Har för mig att man justerar vanos,byter olja etc etc efter de första 200milen.

Imola:

Ska du byta eller bara utöka ditt bil innehav?
starre: ja, det jag sa gällde ju inte m-bilar som du säger...det är mer allmänt.

___
Byta? Nej, har två bilar i familjen nu bara...
Byta? Nej, har två bilar i familjen nu bara...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.