AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
659

Gula inspektionslampan har fått fnatt!

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Hej!
Har idag införskaffat en 318i -88 och inte förrän jag kom hem med den så lade jag märke till att den gula inspektionlampan lyser även med tändningen frånslagen. Det går inte inte heller att nollställa service-indikatorn med min servicelampsåterställare. Vad är detta för fel?
Och så tycker jag att temp-mätaren ställer sig lite för högt, nålen pekar mittemellan mitten och den röda området, den ska väl peka rakt upp om allt är som det ska? Den svajar inte eller så utan lägger sig bara lite högt upp på skalan. Felaktig termostat?
Att lampan lyser tror jag har med SI-batterierna att göra....hade exakt samma fel på min e30 engång....gick inte heller nollställa lampan...börja den lysa nu eller lyste den när du provkörde innan köp också?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Eftersom det var klart och fint väder vid provrundan så såg jag faktiskt inte att lampan lös även när bilen stängdes av.
Får väl söka igenom forumen efter mer info om dessa batterier. De kan väl bytas ut om man är lite händig vill jag minnas att jag läst någonstans. Finns att köpa på typ ELFA? Fler ställen?
Har läst här nån gång att Clas olhsson ska ha dom oxå...kommer ej ihåg bara hur mkt Volt dom ska vara...men sök på SI-batteri kanske du får fram mer fakta...jag skulle börja med att byta dom,ingen större kostnad.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag har Ni-Mh batterier hemma. Fungerar de med sådana också? Volt-antalet är ju detsamma och den batteriladdare jag har laddar båda Ni-Cd och Ni-Mh batterier och då borde de ju fungera med båda varianterna på SI-kortet.
Har demonterat alltihop efter beskrivningen i Mek-tipsen (ännu ett exempel på hur fantastiskt bra bmwpower.nu är) och insett att jag inte klarar att löda batterierna själv. Finns det någon som vet om det finns någon i Växjö-regionen man kan lämna in SI-kortet till?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Trots rekommendationer om NiCd, har jag monterat NiMh-batterier i min E28 och de har hittills funkat utan problem.

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Tack Erik w. De känns lite tryggare nu när jag vet att jag inte är den förste som testar Ni-Mh batterier! Lämnade iväg kortet och nya Ni-Mh batterier idag åt en kille som ska fixa batteribytet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.