|
|
|
|---|---|
| Är det nogån som har pillat med kupefläkten på en E38-a?Den stog fem dagar,sen när jag startade bilen,så fläkten var dead. | |
|
Hej Micki. Säger bara det stackars dig! Fick det felet i våras och BMW skulle ha 7000kr för att fixa det, så jag gjorde det själv med mkt. möda och besvär, fläkten sitter under instrumentbrädan så det är mkt. jobb för att kunna byta den, om det nu är den som är trasig. Börja med att kolla säkringen om den är hel och att den inte har oxiderat, brukar kunna göra det. |
|
| Hej UrbanP .Jag har kollat säkr.+ finns en relä bakom handsfacket.Har Du rivit mycket?Vad var det för fel,på din? | |
|
Hej igen. Felet på min var att koldammet från kollektorkolen hade tagit sig in i glidlagret så att den gick tungt så att den slet ut sig själv. Du undrar om arb. så måste du riva hela instrument- brädan med allt vad det innebär, (airbag,lister,mätare,kontakter och instrumentbrädan) |
|
| Detta är idiotiskt,att bygga en fläkt längst in under!F..F.n!Tack för svaren.Häls.Micki | |
| Micki har du fått ordning på fläkten, i såfall vad var det för fel?? | |
| Jewe. Jag var väldigt desperat.Kollade allt,hittade inget fel!Jag blev förbannad,efter att jag ringde till BMW,Mölndal.Dem bablade och det verkade inte kunna svara på mina fråger.Dem verkade inte villja laga den heller.Till slut jag hittade felet vid fläkt motståndet,var glappkontakt.Nu går den sen dess.Kors i taket!!! | |
| Tack för svaret. Vart sitter fläktmotståndet (passagerarsidan bakom "pappen" vänster sida, eller???????) | |
| Jewe. Kolla in på mekartips:ventilation.Killen som jobbar för mig bytte den,så jag vet inte exakt.Lycka till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.