|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
totgate |
Är detta en bra bil. Om någon har någon info blir jag mycket glad. Men snälla svara snabbt, åker och kikar i morgonbitti. /Tobbe Torbjorn Thorstenson 0503-21152 0706-321201 |
totgate |
Kanske skulle ta med länken också.....:-) Länk /Tobbe Torbjorn Thorstenson 0503-21152 0706-321201 |
|
OOooh! SMG gör den helt klart intressant! Den ser faktiskt riktigt fin ut! Har däremot svårt att tro att den bara gått 8600 mil... Men skicket verkar ju inte vara dåligt alls av bilderna att döma! Tycker att du ska ta en ordentlig provtur, lyssna efter initiala oljud och pressa den en aning när den blivit varm (kylvattnet varmt + 10minuter), och naturligtvis skärskåda säljaren vänligt men bestämt!;-) Han borde veta vilken "reparationsstatus" den har och det bästa vore ju om du kunde testa den hos Motormännen eller om ni kunde komma överens om kostnadsfördelning för aktuella reparationer. Att den är importerad är väl mer eller mindre naturligt nuförtiden, däremot kan du räkna med försäkringspremie modell saftig... Tyvärr brukar försäkringsbolag vara riktigt hemska när det gäller stöldersättning (om den blir snodd)!!!! Jag skulle lätt skaffa bästa larmet + GPS positionering + rattkrycka (+ gärna nåt mer eller annat t.ex löstagbar ratt istället för rattkrycka + växellådskrycka) som är godkänd av förs.-bolag, men blir den snodd och förs.-bolaget nekar dig ersättning ändå (eller kanske just för att du hade så mycket skydd) så skulle jag faktiskt bara ta en trafikförsäkring... Du läste rätt, trafikförs. bara! Om t.ex din bil blir hittad urplockad och din immobilizer inte löst ut så har du ett bara ett banklån på 150000 kvar... Dessutom har du gett bort typ 30000 (helförsäkring) om året till feta tjänstemän! Tyvärr vet jag inte vad enbart en trafikf. går på men mindre är det ju säkert!!! Folksam hade mage att begära 27000:-/år (halvf.) för min 735:a! Min trafikförs. ligger på 4000:-/år... Oj det vart lite längre än jag tänkte... MVH Robban |
|
totgate |
Aj-F-n tror du försäkringen blir så jäkla dyr, har ju nått den aktningsvärda åldern av 42 nu samt bor på landet. Jag får kolla upp detta. Tack för infon Robban. /Tobbe Torbjorn Thorstenson 0503-21152 0706-321201 |
|
Kolla med många bolag, vissa är helt klart billigare än andra! Länsförsäkringar tog runt 15000 för halvf. på min 7:a men det är ju inget för mig ändå med en bil värd 30000:-... Har däremot en godkänd rattkrycka + garage! Ha det! |
|
|
Tjenare. Den M3:an har jag sett i verkligheten en gång i Västerås och måste säga att skicket på den bilen var mycket bra. Att miltalet stämmer tvivlar jag inte på. Ang försäkringen så är jag 28 år och betalade strax under 10k för min M3:a och jag tror att du hamnar under den summan. Känns bilen rätt vid provkörning så tycker jag att du ska slå till. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
totgate |
Tackar mjukast för alla svar...mycket trevligt folk här verkar det som. Jag meddelar i morgon hur det gick.....to Bmw or not to Bmw??????:-) /Tobbe Torbjorn Thorstenson 0503-21152 0706-321201 |
totgate |
Eller tror ni att en M5 från 94-95 är ett bättre köp för en halvgubbe som mig själv??? Ser mig iofs inte som någon stofil direkt, känns väl mest som att man äntligen börjar få både tid och råd att leka lite;-). Samtidigt så är jag inte ute efter något landsvägslok utan vill ha något att "vresa" runt på alla våra underbara små asfaltsvägar här i Skaraborg.... /Tobbe Torbjorn Thorstenson 0503-21152 0706-321201 |
|
totgate: Då passar nog en M3:a bättre än en M5! Eller varför inte en M Coupé eller kanske Roadster? De bilarna har superhög lekfaktor! :) __ Länk |
|
totgate |
Nja...vill ha fyra dörrar (sleeperfaktorn)hehe.... /Tobbe Torbjorn Thorstenson 0503-21152 0706-321201 |
Gemini__ |
Låg bakom den M3:an igår, såg riktigt fin ut. Ville dock inte testa om den gick bra, hade inte oljetemp. uppe =) När jag nu har kikat på annonsen verkar priset riktigt bra. Om man förutsätter att den är i ett gott skick, och med verifierat miltal. Lycka till med det ev. bilköpet "totgate". Mvh: Thomas |
| Är bilen i fint skick så bör bilen hålla värdet hyffsat och du bör inte förlora några stora pengar. Det låga miltalet är ett stort plus! Otroligt om man tänker att man gav liknande pengar för 325/328or (94-95) för 3-4 år sedan! | |
|
Gemini_: Hade varit kul och testa köra lite mot dig =D Blir inte tillfälle nu eftersom bilen vart såld till totgate. No turbo shit, just real power! |
|
|
Grattis totgate. Finns nog inte speciellt många bilar till salu som gått så lite som den du just köpt. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Nå.....totgate. Hur känns det att köra M3....Antar att den inte stått stilla så himla mycket.....:) Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
Gemini__ |
Mik3: Haha, ja varför sålde du den för! Har du några andra bilplaner nu? Ha´re gött! Mv: Thomas |
|
Gemini:Fattig student ska inte köra M3 =D Ska köpa mig en 3,0a. Det passar min plånbok bättre. Nån som vet en fin 3,0 tillsalu?? |
|
|
Fina bilar det där M3orna . Men hopplöst dyra att försäkra men det får man väl ta när man ska lajja . Bra bilval iaf ska troligen köpa M3 nästa sommar . M som i Motor M3 CSL nice |
|
totgate |
IT´s MIINNEEEEE.....:-). Den var kanonfin och Micke kändes som en mycket trevlig och seriös kille (de du Micke;-) Jag skall hämta den i morgon eftermiddag. Kanske inte tar den kortaste vägen hem till Hjo direkt... /Tobbe Torbjorn Thorstenson 0503-21152 0706-321201 |
|
Haha en M3 3,2 97:a coupé kostar 59700:- året på mig! Jag bor i villa med eget Garage!! haha sjukt!! men dock bara 20 år gammal!! Linna |
|
| Grattis Totgate! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.