|
|
|
|---|---|
|
kan någon hjälpa mej? efter en flytt så har min servicebok försvunnit. finns det någon möjlighet att få tag på serviceuppgifter på bilen? den är servad både i sverige och i tyskland, på BMW. | |
|
Mig veterligen så är det endast garantireparationer som går att jaga fatt på. Du kan ju försöka ringa runt till verkstäderna som bilen har varigt servad på och se om dom har några papper du kan få. Min 528i Touring Länk |
|
|
Jag tror att BMW har dina servicebesök sparade. Tror att vilken BMW-verkstad som helst kan hjälpa dig att ta reda på detta. Gissar på att det kostar en liten peng, men det kan det vara värt... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Nej och Nej. Det enda sättet att komma över saker och ting är att ringa till de verkstäder som har haft hand om bilen. Nu står det tyvärr oftast i serviceboken enbart. När det gäller garantireparationer så är det enbart de man kan få uppgifter om, dvs de reparationer som är gjorda på garanti/goodwill. Uppgifterna går dock bara att se två år bakåt. Skulle det ej finnas ngra garantireparationer gjorda så finns det inget att hämta. Finns det däremot en garantireparation så kan man utöver den få reda på vid vilken mätarställning som reparationen var utförd. I övrig så finns det inget mer. Så om du ej kommer ihåg vilka som har utfört reparationerna så är det tyvärr svårt. Jag blev av med min bok men jag kom ihåg vilka som hade servat den. Efter några samtal så hade jag kopior på all utförd service. Visst! Det finns de som anser att det inte väger lika tungt som en servicebok men det får stå för dem. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.