|
|
|
|---|---|
Kowalski |
Nu är det dax att köpa nya vinterdäck. Har sett att priserna varierar kraftigt på olika ställen. Skulle vilja ha tips om vilka som har lägst priser på "märkesdäck" (Nokian, GoodYear tex), helst i Malmö/Lund området. Tacksam för svar! |
|
Kolla hos Vianor. Där kan du nu få 4 däck för priset av 3 och då gäller det märkesdäck typ Nokian, de brukar inte vara sena med att pruta heller omman snackar lite. Då hamnar du på nivå med tex Molway i Landskrona o andra postorderfirmor,,fast med den fördelen av att ha garanti på ort och ställe, färska däck mm |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett tips: Jag tog Molways priser på fälgar o däck och gick till min ordinare däckhandlare och frågade om han kunde "matcha" de här priserna, han tittade lite konstigt på mig men började räkna, det blev i stort samma pris när han var färdig men han såg inte direkt överlycklig ut, inte nog med det så var uniroyaldäcken slut så han fick montera på conti (+400 st)istället utan kostnad för mej.men det stod continental för. BMW monterade på Nya good year ultra Ug eller nåt sånt, dubbade 205-65-15 när jag köpte bilen, det är ju roligare att välja sommar hjul själv. De har funkat kanonbra med hjälp av ASC så stod en 4 wheeldrive Cheva med dubb stilla när BMWen bara gled iväg som vanligt. Har tidigare varit skeptisk till good year som vinterdäck, gamla dåliga erfarenheter. men nu blev jag omvänd.Regummerade vinterdäck är inte ett dåligt alternativ det är ju sällan man sliter ut dom utan gummit torkar istället.Har åkt regummerat med michelinmönster i flera år med mycket gott resultat, men inte på bmw ska tillägas.Men det beror lite på hur man använder bilen liggar man på vägen för jämnan så ska man ha kvalitetsdäck det är helt klart. Hasso |
|
Jag har nästan alltid kört på galaxie regummerade dubbade vinterdäck. Har även kört på Nokian men jag föredrar faktisk Galaxie. Priset är bra. Betalar 2600 för 4st nya. Och det är michelin stomme på däcken samt mönstret är ett av de bästa på marknaden. Helt klart ett däck jag kan rekommendera. Om handlaren man köper av dubbar själv så kan man ha riktigt kul på vintervägarna (förutsatt att man inte kör på asfalt). Fick en uppstättning med närmare 3 mm utstick och de gick kanon på snö och is. Men det var som att åka på blankis när man körde på asfalt i stället. |
|
|
Kowalski! Jörgen som jobbade på Molway och som monterade alla däcken vid Landskrona tidigare (höger om avfarten Rydebäck) har fått eller får väldigt snart ny lokal i Lund!!!! Om du kör ut mot Bjärred från Mobiliarondellen och sedan svänger nya avfarten mot Kävlinge så är det den nya byggnaden allra längst ut på hörnan på höger sida (grå liknande lagerlokal). Har han inte hunnit flytta dit ännu så lär det inte dröja länge. Oslagbara priser och kanonservice. Om han kommer att gå under namnet Molway vet jag inte men det spelar ingen roll. Jag kommer iallafall att köpa alla mina däck där i fortsättningen. Vinterdäcken kan man lungt vänta med i 1,5 mån till. Mvh Carsten |
|
Kowalski |
Tack så mycket för hjälpen Carsten! Det ser jag verkligen fram emot! Får hoppas bara att det inte kommer en köldknäpp med tung nederbörd snart... |
|
Kolla in www.euromaster.se under erbjudanden. Jag köpte Michelin Maxi Ice 195/65x15" för 995:-/styck inkl. montering. /H |
|
| Växjödäck är överlägsna i pris, kolla där! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.