|
|
|
|---|---|
|
När jag gjorde motortvätt på min M5:a och sedan startade den brölade det som fan från motorn som om det var hål i grenröret. Lokaliserade det till en liten svart fyrkantig box under kylvätskebehållaren. Kommer en svart slang nerifrån motorn in i boxen, som jag öppnade och fan ett filter. På undersidan av den finns ett utlopp som om det skulle sitta en plugg eller en slang, men jag kan inte hitta något löst i motorutrymmet. När jag täppte till hålet lät motorn som normalt igen. Någon som vet vad denna lilla box med ett filter är för något? | |
|
Om man lyssnar till hur det lät så låter det som luftpumpen som ska spruta in luft i katalysatorerna vid kallstarter. Jag vet dock inte var denna sitter och trodde bara att dom satt på 3,8;orna... Nån annan kanske kan bekräfta detta?? Sniffer kanske??? |
|
|
Tror nog att det är luftpumpen du beskrev, men vart skall utloppet under boxen anslutas till? Skall titta mer nogrannt imorgon. bn |
|
|
Tror nog att det är luftpumpen du beskrev, men vart skall utloppet under boxen anslutas till? Skall titta mer nogrannt imorgon. bn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.