|
|
|
|---|---|
|
Skall sälja min 750iaL 1990 årsm. där följande gjorts sista 2 månaderna : Alla vätskor bytta , motor , låda och bakaxel teflonbehandlade. Renoverad motor , planade toppar , ventilsäten , ventiltätningar , ALLA packningar , remmar , remmspännare , filter olja-luft , stift , insugningsbälgar mm mm.... Ny motorhuv + framskärmar och frontplåt lackerade (stenskott). Finns skinn , klimat , taklucka , antispinn , edc , och det mesta i utrustningsväg och ALL el fungerar , även alla lampor fungerar. Går som ny i motor och låda , enda defekten är en liten buckla ena bakskärmen annars i extremt bra skick , rostskyddsbehandlad (tuff-kote dinol) Har gått 16000 mil och är helfräsch i fram och bakvagn. Vad kan den vara värd ? "Två ton annars får det vara för min del" | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Hej "wadel"! Det är svårt att värdera en sådan bil. Den är säkert helfräsch i motorn nu men den "sjuka" marknaden värderar ju inte en 750 högt som vi båda vet. Vad tror du om 50 000:-? P.s. Skall göra ett EML-test på Alpinan snart. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Tja jo 50 papp kanske.. jag säljer bara för tysklandsresa med en alpina b12 som mål , har inte plats för egentligen mer än 2 bilar och 4 st blir för dyrt i garage. Men får väll behålla den i annat fall , känns helt som ny nu. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
Wadel: Ja du vet ju iallafall vad du har. Är det en redan bokad B12:a eller åker du och kollar runt lite? Är det en E32 eller en E38? /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Näe ja åker ner till munchen med en polare som är duktig på att dricka öl och med lite tur hittar man en b12 e32 annars får man prova igen om om några månader. Behöver hitta en fräsch med minimalt "gör det själv jobb" då min sambo börjar tröttna på att jag "bor" i verkstaden. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
Ja jag har ju en del motorarbeten på min med en skrälldus med elfel säkert. Jag lämnar den gärna till dig men problemet är att ta ut motorn och skicka den.... /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.