|
|
|
|---|---|
|
Var för ett par veckor sedan och provade en svart M535i -87 hos Suzuki i Helsingborg. Bilen gjorde ett hyffsat fräscht intryck, verkade vara hel och i ordning. Försäljaren sa att kammen nyligen var bytt, till en vassare variant - allt med kvitto. Lovande så långt. Tog ut bilen på en sväng, givetvis gasade man men ingen buskörning. Efter ca 5 min på motorvägen började den gå kasst, verkade strypa sig. Körde in på en parkering och stod på tomgång ett tag, då gick bilen fruktansvärt illa, bara på 3-4 cylindrar. Stängde av motorn (som inte stannade förrän jag dragit ut nyckeln helt). Försökte sedan starta igen med det gick inte, vägrade helt enkelt gå igång. Kollade lite under huven och upptäckte att det var alldeles vitt på insidan av oljepåfyllningslocket (vatten i motorn?!) Ringde efter bilhandlaren som kom och hämtade mig. Han påstod att det var soppatorsk trots att jag sa att mätaren stod på 1/3 tank. Efter att han fyllt på bensin, dock utan förbättring av läget, bogserade han tillbaka mig till firman. Jag är ganska säker på att det inte var soppatorsk, skulle gissa på en trasig toppackning. Är inte min avsikt att smutskasta bilhandlaren, tycker bara att det bör kännas till ifall det är någon som är intresserad av bilen. Bilen står fortfarande till salu för 33000:- hos Suzuki i HBG. Ganska dyrt anser jag med sina 24000 mil och den totala frånvaron av utrustning. Handlarens intryck för övrigt var ganska bra, ända tills han bogserade tillbaka mig i 80 km/h... // Martin | |
|
Det är ju bra att du upplyser andra om dina egna erfarenheter, det uppskattas alltid. Nu har jag dock en fråga. Om du tycker att bilen är överprisad och underutrustad varför tog du dig tiden att provköra bilen överhuvudtaget ? Min 528i Touring Länk |
|
Paap Reeder |
Hej! Bilaffärer börjar mer och mer likna forna tiders hästhandlaraffärer. När det gäller specialmodeller, till vilken kategori trots allt denna bilen måste räknas till, anser jag det pris som står på rutan är satt "bara för att börja ngnstans". Avslut kan sedan göras med helt andra siffror. MVH /// Paap R |
|
Var toppen paj eller ? Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.