AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
752

Är Bentley handboken till E34 verkligen bra? Har sett en hel del kritik!

Nordanvind
Den verkar vara skriven för US marknaden och alldeles för teoretisk och inte praktiskt inriktad.

Kommentarer av er som har den eller haft den!

Mvh Joakim

Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Tycker den är helt suverän!! Värd varenda spänn! Mycket bilder och steg-för-steg förklaringar. Teoriavsnitten är snarast sparsamt förekommande, dock fullt tillräckliga. Få saker är US-specifika. Det enda som jag kan reta mig på ibland är att när det gäller just V8-relaterade beskrivningar (som jag berörs av) så är det mer tecknade skisser än riktiga foton. Men hellre det än inga alls! Köp!

Pratar vi om samma bok!?!

Mvh
/Pewe
Nordanvind
Jag tror det, gick in och tittade och recensionerna var då inte bra, se själv!

Länk

Mvh

Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Jag har en sådan bok och är helt nöjd, den har hjälpt mig många gånger och är klart mycket bättre än t.ex Haynes böcker. Haynes har dessutom inte någon bok för E34 från -91 och framåt.

Alla recensionerna verkar inte helt seriösa, som t.ex "I liked the illustrations although I was a little depressed as the book failed to tell me where my spark plugs were located on my diesel engine." och hur i herrans namn hade han tänkt sig att hitta tändstift på en diesel då?? inte ens motorkonstruktärerna lär kunna visa några sådana... :))

När det gäller "The opening line of the Foreword states that this book is intended for cars sold in the US. The wiring diagrams certainly did not compare with my UK car." så har jag aldrig upplevt några sådana problem, allt har stämt och enda USA-specifika jag sett är att det finns med sidoblinkers i kofångarna och så.

Jag tycker egentligen att det bara är den första kommentaren som beskriver boken på ett bra sätt...
N
11
N Berglund
525TDS Touring -92
Finns det kapittel som visar/beskriver tillvägagångs sättet på dem/mont dieselpump på 525TDS- 92

mackan325
Nej behandlar ej diesel eller 4 cyl. Testlåna på bibliotket innan köp, den finns i vart fall på mitt bibliotket, malmö stadsb.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.