AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
912

M5 3,8 värde

Ja hur tror ni prisläget ligger på en 3,8a, det verkar inte krylla av sådana i samma utsträckning som förut i säljes annonserna.

Jag ska sälja min bil men jag funderar på att vänta till våren, då det kanske är lite mer lättsålt, sen så har jag lite fel på den oxå som jag skulle vilja fixa först.

Men hur är prisläget för en mkt fin 3,8
med nürburgringpaket 13500mil jag har kört 1700 sedan -01
bilen hade gått 8500 när den köptes hos bmw i mönchengladbach-97, föregående ägare i sverige en man i 50 års åldern mkt pedantisk körde oxå han bara sommarhalvåret vilket blev ca 3200mil på 3,5 år.
Diamantsvart
ljusgrå/vit helskinninredning
fungerande AC
el lucka
skinnsportstolar med el/minne
rollo ej el
2 sitsigt Mbaksäte
skisack
stora datorn
bavaria soundsystem med original växlare
avtagbart drag original,
el hissar
larm
ej farthållare
jag har säkert missat en massa grejer

Alla oljor, filter är utbytta för ca 150mil sedan
ventilspel kollat.
felen ska ju fixas men jag kan skriva dom ändå
avbrott kontaktrulle till airbag pris ca 12-1300 på bmw + släckning av lampa
läckage stötdämpare vf blir en edc dämpare eller ombyggnad till bilstein eller likn
fuktar olja trågpackning mkt lite
----"------ tätning växelförare oxå lite behöver fylla knappt en dl per år men jag kör ju iofs lite oxå
fuktar olja hö drivaxeltätning samma här inga jätteläckage men irriterande
sprickor gummibälg mellan lmm och insug

alla dessa delar har jag beställt hos bmw utom st dämparen.

Annars är bilen mkt fin och har alldrig fått en minsta anmärkning
hos sbp.

Vad ligger en fin 3,8 i för pris tänk nu att dessa fel då inte finns, säljer jag den med felen så drar jag ju givetvis av för dom, vissa kanske inte bryr sig om småläckage utan vill hellre ha billigare pris.

Det är en 92b
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag följer prisbilden dagligen både i Tyskland och Sverige, tror man kan få 100-110k för din om den är så fin som du säger och det finns fullständig dokumentation på service och reparationer.
Då måste allt vara reparerat och dämparen utbytt till en original EDC dämpare. 3.6:ans fjäderben på en 3,8 drar enligt min mening ned värdet ordentligt. Köper man en fin lågmilad M5 så vill man ju att den ska vara helt i originalskick. Dvs oranga blinkers, originalfälgar och utrustningen i övrigt som när den lämnade fabriken i Garching. Original E34 M5 i mycket bra skick är ovanligt!
Vårkanten är ju bättre på alla sätt att sälja, garagera och vänta tills dess är mitt råd!

För övrigt kan nämnas att en brukskörd, normalsliten & halvstylad M5 3,8-92 står i 80-85k, men det verkar ju som att din kvalar in under mycket fint skick, roligt i så fall!

//HD91

____
E34 M5 Limousine register
Det är ungefär som jag har tänkt då, runt hundringen kan jag tänka mig, tänker få bilen såld och inte komma med ngt fantasipris men vill inte bli "rånad" heller får skanna prisläget i vår och lägga mig lite mittimellan. Jag själv gav 120 för den och då tyckte jag det var ett bra pris trots att det fanns betydligt billigare M5or till salu då.

Givetvis vill jag hellst klämma dit ett original edc ben på den det är ju den utrustningen det ska va på den
Hm orangea blinkers finns tyvärr inte på bilen det var vita på bilen i fram när jag köpte den, men det är ju en bagatell att byta tillbaks och billigt oxå.

80-85k för en halvsliten M5 3,8 är nog riktigt, men där bör gränsen vara nådd tycker jag, kan verkligen en handbyggd bil som är tillverkad i endast lite drygt 2000ex sjunka lägre? det måste ju stabilisera sig snart. Kolla på 3,6an det är ju sjukt hur billiga dom blivit men å andra sidan verkar dom inte sjunka mera heller om dom inte är skrot. Botten bör vara nådd nu eller?
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
måste nog säga att botten inte är nådd, tyvärr så blir ju E34 modellen bara äldre för varje år ... så nog lär den droppa av ännu mer, intresset för "gamla" bilar som har reservdels priser som ligger skyhögt utöver det vanliga lär ju inte göra saken bättre.

########
# PAJALA #
########
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Botten är inte nådd än, för RISIGA bilar! En risig och misskött M5:a kan bli hur billig som helst beroende vilka saker som är skrot på den.
Däremot välvårdade E34 M5 har nog nått sina lägsta-priser nu, men visst kan det finnas undantag om någon är i behov av snabba pengar.
Det är dåligt med välvårdade vagnar, riktigt illa om man tex jämför med E30 M3:an, där andelen entusiastägare är otroligt stor. Som tur är så är det inte tillverkat så många E34 M5 så liken lär väl försvinna inom några år till skrot, reservdelsbil eller originalrenovering.

//HD91
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Är lite inne på HD91´s linje.

Jag tror, eller vill väldigt gärna iallafall tro, att de välvårdade exemplaren står sig hyffsat bra i värde. Själv så har jag bestämt mig för att inom 5 år äga en E34 M5, och hoppas därför att det finns några välskötta bilar kvar.

Dock så är det ju tyvärr så att de misshandlade bilarna drar ned priserna generellt. Runt 100kkr för bilen i fråga tycker jag låter som ett rimligt pris, om all dokumentation osv. finns!

Lycka till!

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
Nofx16:_Kommer finnas fina M5 E34 kvar då...min som för tillfället e inne på hellack inkl mellanslip pga att jag är allergisk mot repor..:-(...Bilder kommer så småningom när bilen e helt klar...Kommer hålla den helt original bortsett från original M-speglar...

Jag ska nog skicka framstötfångaren på lack i vinter då den skrapade i tröskeln när jag backade ut ur garaget=(
M sport speglar ser inte jag som styling då det satt sådana på min bil från början, dom fanns ju som tillbehör till M5orna redan innan M3an kom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.