AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
420

Värde 523i -97?

Har precis varit och kollat på en 523i sedan -97:a. Bilen har följande fakta:

Oxfordgrön met.
EJ shadowline
avtagbart drag
vinter+sommardäck på 15" alu
svart skinn (ej el)
Klima med restvärme. (funkade kanon)
Antispinn
bandare UTAN växlare.
lilla datorn
Import -00 från BMW i Bremen. Endast två ägare sedan ny. Har gått 16800 med full servicebok från BMW.

Begärt pris 119000:-

Jag tycker personligen inte om att det är så lite utrustning i den, men den är jävligt fräsch både mekaniskt och karross/inredningsmässigt. Han som äger den har köpt en ny BMW och vill därför bli av med denna snabbt. Är lite sugen på att köpa den om priset blir det rätta.

Vad tror ni?

Tacksam för snabba svar!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det har sålts/begärt pris flertalet 523 med t.o.m mera utru. och det miltalet för under 100, den första såg jag för snart ett årsedan i lokalblaskan så pruta 10-15. eller vänta och spana i nått annat som fallar dig mera i smaken när det gäller utrustning.

///MVH Hasso
Länk

Jag har kollade på en 523-97 jag med, en diamantsvart med liknande utrustning + 18" fälgar 14000mil, begärt pris 117k.
Men när jag fick veta att bilen gått som tjänstebil i tyskland, och var onormalt repig i lacken vid samtliga dörröppningshandtag(där i själva skålen där naglarna kan ta i) samt att det inte verkade finnas ngn servicebok till den så sket jag i den, jag skulle ev kunna bjuda ca 95 för den bilen men då ska en milcheck säga att den inte har gått allt för långt typ över 25k mil, men jag orkade inte lägga ner tid på den bilen då den inte kändes rätt vad gäller historik. Kör mässigt var den helt ok inga missljud eller annat tok utan tight och fin. Men det är min gamla Audi 100 -87 med 33000mil på nacken oxå.
Hade tänkt lägga ett bud på 99000:-

Låter väl rätt rimligt eller?

Kan man eftermotera cd-växlare eller kan man kanske sätta dit något annat fabrikat?
Beror på om det är en reverse eller Buisness Kasett spelare... ( sök gamla inlägg ang detta)

men 100-110 kan väl vara OK för en sedan med den körsträcka om skicket är tip top men klent utrustad ( likt många 523or) annars är pris påslaget till en mera välutrusta 528 högst marginellt...

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.