AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
950

Tar bort Airbag.

BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Hej vi ska har barn snart. jag funderar på tar bort passagera air bag. Vad kan man göra åt det ska man vända sig till BMW eller nåt annat förslag.?

Best i Test =====BMW 7uan
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Vänd dig till BMW, för jag tror att det inte är så bra att göra sånt själbv pga att det kan utlösa airbagen

Saker som gör liver värt och leva:
-BMW
-Miami Vice
-Playstation 2 med GTA Vice City
+allt annat
//
169
///Majk
540iAT '96 Individual
"Diaper express"
Nu vet jag inte hur det ser ut på en 728:a av 96 års modell men på min 540 av samma år var det lått som sn plätt att själv koppla ur den. Bort med handskfacket och sedan ur med sladden till den. Urmontering kostar runt 2500:- kr på BMW verkstad men då tar dom bort hela airbagen ... OBS ... 2500:- fåör återmontering också.

Vet vad som kommer nu att det finns fall där airbags har utlösts trots att dom varit urkopplade, visst det har hänt men i dom fallen där det har hänt har airbagen blivit urkopplad elektroniskt och inte fysiskt. Inte ett enda fall finns där en airbag har utlösts när sladden har varit urkopplad.

___
///Majk
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Är det böter om man avkopplar den själv. Tänk om man har tagit bort sladden och har barn på fram sättet då blir man stoppad av polisen vad händer DÅ?

Jag har hört att den måste besiktas om efter bortagen av airbag och klistra en etiket Är det sant?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nej, detta kan BMW göra åt dig. OM de monterar bort enheten.
När vi köpte vår Toyota så valde vi just Toyota för att de sa sig montera UR hela kudden. Men när vi sen skulle hämta bilen så satt det lite dekaler och annat ovanpå varningsdekalerna, då frågade jag om den var borta, men nej den var mekaniskt urkopplad sa säljaren. Jag bad honom kolla med verkstan en gång till och få ett svar på varför den var kvar. Svaret blev att de kan inte ändra bilen såpass, eftersom de skulle få svårt i framtiden med att veta vilka bilar som har kudden kvar eller inte.
Sura som fan åkte vi därifrån, sen fick en annan mekaniker ta bort den åt mig, -utan kvitto....
Toyota kan det där med kundvård.... har dessutom mailat dem och påtalat mitt missnöje vid två tillfällen men ej fått svar.
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Det låter ju sjukt från Toyota. Jag har hört att ,när man montera bort kudden då registreras det i vägverkets databas och på registreringsbevis. så det hur lätt som helst o spåra. För min del blir det nog BMW.

Mi
15
Minus-
750 iAL-96
Tänk på att byta bilbälte om du tar bort/kopplar ur airbagen. Man ska ha ett annat och det kostar ca 700 + montering.
För att koppla bort den tar man fram en kod ur datorn och detta tar BMW ca 600:- för, de skickar sedan ett meddelande till bilregistret. När bilen byter ägare skickar bilregistert ett brev där man talar om att airbagen är urkopplad.
Så var det för mig iaf:

750 iAL-"Lang är värst"
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Minus

Nu har jag bokat tid hos BMW. Det blir nog bäst för både barn och bil tror jag. De för fixa det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.