|
|
|
|---|---|
523i_96 |
Hej! * När jag kör sakta (upp till 50 km/h) över små ojämnheter hörs ett dovt icke-metalliskt ljud från framvagnen. * Om man går ut och trycker ner framvagnen med handkraft hörs ljudet. * När en tung person sätter sig i bilen hörs ljudet precis när personen "hoppar in". * Om man står still och svänger hör man ljudet ibland. * Det känns i ratten när ljudet kommer. * Det blir värre när man är många i bilen. Bilen känns bra för övrigt i styrning osv. Inget glapp i ratten. Den är inte orolig på vägen i 200+ heller. VAD KAN DET VARA FÖR FEL??? HUR KOLLAR JAG FJÄDERBENSLAGRENA? Mycket tacksam för hjälp! MVH: Magnus |
|
Har du kollat fjädern...Brukar kunna vara av det sista varvet innan fjädersätet(nedre). En möjlighet iaf. Mvh Janne. |
|
|
Hittat någon lösning på problemet?, har själv ett likadant ljud som inte sbp märkte heller. rodge dodge BMWCS # 5251 Länk |
|
523i_96 |
Hallå grabbar!! När jag kollade fjädrarna för någon månad såg de ok ut iaf. Och ljudet fanns då med... Vi gungade lite på bilen och kände på fjäderbenslagringarna. Och det glappar där och det känns som att ljudet kommer från dessa. På min kompis 320 e30 glappar det inget där. Så jag har beställt två nya. När jag hissar upp bilen verkar fjädringen lite skum. När hjulet lyfter successivt från marken ser man att fjädringen hackar sig fram tills hjulet hänger fritt. Man hör också ljudet då...(när man hissar) Kan fjäderbenslagringarna göra att det blir så?? (hackar sig fram) Tacksam för hjälp!!! MVH: Magnus |
|
Jag bytte pendelstagen i helgen i hopp om att få bort klonket i framvagnen. Detta hjälpte dock inte så jag misstänker att det kan vara fjädrarna eller fjäderbenslagringarma som är kassa. Skulle dock också vara tacksam för lite tips om hur man gör detta på enklaste sätt. /Olle |
|
| Om den hackar sig fram på det sättet måste det vara stötdämparna som är slut. I kombination med att stödlagret är slut borde det studsa och låta en hel del om framvagnen. Hur nya är stötarna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.