|
|
|
|---|---|
|
Vet ngn vad man kan få tag i en turbo till en 850Ia.. 850 Jaa sån är jag ---- Länk | |
|
Ska du bara ha en? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag menar 2 en på varje 6:a 850 Jaa sån är jag ---- Länk |
|
PETER.O |
Använd 4st från Volvo S80 T6. Peter |
|
PETER.O Vad skulle inte det kosta då.... 850 Jaa sån är jag ---- Länk |
|
big-K |
No turboshit just real power!! Köp kompressor ist det ger bättre effekt / big K |
|
Ger en kompressor "bättre effekt"? Varför gör den det? På villket vis är effekten "bättre"? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| big-K kanske syftar på att en kompressor ger kraft ifrån botten medans en turbo måste komma upp i varv innan den presterar något. | |
|
Håller med Jesperado, varför skulle en kompressor ge mer effekt....den tar kraft ifrån motorn, medans en turbo nyttjar överskotts energi....alltså för att en kompressor ska ladda lika mycket som en turbo går det åt energi från motorn medans turbon nyttjar överskottsenergi(läs avgaserna). /Simon |
|
|
men en 750 quattro turbo skulle nästan låta lite roligt... snudd på manligt :-) Diesel-räsern |
|
|
Ok, vad kan man få tag i en beganad renoverad kompressor 850 Jaa sån är jag ---- Länk |
|
|
Simba_1: Jag vill på inget sätt grusa dina planer, men att hitta turboaggregaten eller kompressorn till ditt bygge är nog det minsta av problemen. Att få plats med alltihop under huven är den stora utmaningen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Och att få de att funger samt att veta vilken sorts turbo/komressor du ska använda! | |
|
Jag måste nog sälla mig till Jesperado och Tor, aggen är inget problem, det är däremot allt annat. |
|
| glöm inte dumpventilen också ;) | |
|
Dumpventil är inte ett måste. Låter ju fint när det kvittrar lite..:) ///Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.